Oldalak

2014. január 3., péntek

2013 legjei: Filmek

2013-ban sok film került a mozikba, amik közül én szokás szerint keveset láttam. Mondjuk ebben az évben sokkal többször voltam moziban, mint eddigi életemben bármikor. Inkább megpróbálok a 2013-as és 2012-es év végi választékból válogatni, hogy azok közül mik tetszettek. A legtöbb nagy popcorn mozi nekem kiesett, amit nem tervezek pótolni, viszont voltak olyan alkotások, amik előtt megemeltem a kalapom.

5. Warm Bodies - Eleven testek

Ezt a filmet jóval a magyar premier előtt láttam. Azóta már könyvben is volt szerencsém elolvasni, ami szerintem, hogy messze jobb volt a filmnél, mert ott több volt az érdekes gondolat, míg itt inkább a humorfaktorra feküdtek le. Azonban ez egy veszettül szórakoztató film volt és nagyon megkedveltem R karakterét, akiről ki merem jelenteni, hogy az utóbbi egyik legszimpatikusabb férfi főszereplője, annak ellenére, hogy zombi és azért megeszi az embereket. Jó volt végre egy olyan tinédzser romantikus fantasy, ami nem veszi komolyan magát és beint az ilyen típusú műveknek. Amúgy ezek közül egyedül ez nem bukott meg, bár 115 milliót hozott csak. A gyártási költség nem volt magas, így kb. három szorosát hozta vissza.

4. Django Unchained - Django elszabadul


Bár ez tavaly előtti év végi filmnek számít, azonban én beleszámítom 2013-ba, mert én így gondolom. A mai napig egy érdekes, elgondolkodtató, borzalmakat bemutató, veszettül szórakoztató film. Egyrészt bemutatja, hogy hogyan bántak a feketékkel, amikor rabszolgák voltak, így elborzasztja az embert, hogy a fehérek mit műveltek. Másrészt tele van jobbnál-jobb poénokkal. Az egész tök laza, főként Christoph Waltz és Leonardi DiCaprio-nak köszönhetően, akik úsztak a szerepükben és mega stílusosak voltak. Nekem amúgy eddig ez a filmje tetszett a legjobban Quentin Tarantino-nak.

3. The Hunger Games: Catching Fire - Az éhezők viadala: Futótűz

A mai napig úgy gondolom, hogy ez a film nagyon jól sikerült és az 1. rész bukdácsolásait sikerült kijavítaniuk, mert szerintem ehhez nem szükséges a könyv ismerete. Sokkal kiforrottabb és komolyabb lélektannal foglalkozóbb lett ez az egész, ezek mellett ott van Haymitch, aki feljavítja a kedvünket és eléri, hogy ne zuhanjunk depresszióba. Katniss pedig még mindig a tökéletes követendő női főszereplő, ugyanis megvannak hibái, ettől emberibb, viszont a kitartása megvan. Jennifer Lawrence-t pedig egyre jobban szeretem.

2. Silver Linings Playbook - Napos Oldal

Ezt a filmet kétszer láttam, mert egyszerűen jó volt. Nem az a tipikus romantikus vígjáték, amikor valakik találkoznak, egymásba szeretnek, összevesznek, újra együtt lesznek, aztán happy end. Itt inkább két sérült embert látunk, akiknek megvannak a maguk gondjai, mindketten kicsit hibásak, így egymásra támaszkodva próbálnak talpra állni. A film azonban rávilágít arra, hogy nem feltétlenül a pszichológus által betegeknek minősített emberek, tökéletlenek csak, hanem a környezetük is, erre jó példa Pat apja.

1. Rush - Hajsza a győzelemért

Szerintem senkit sem leptem meg, hogy ezt a filmet kiáltottam ki a legjobbnak. Én teljesen el voltam ájulva a Rush-tól. Először is bemutat két teljesen különböző sportolót, akik utálják, mégis tisztelik egymást, és, hogy maga módján milyen vicces a rivalizálásuk. Másrészt ott van a sérült, majd visszatérő Niki Lauda. Ez az ember szerintem valójában nem normális. Daniel Brühl szerintem zseniálisan játszott, még a beszédét is sikerült átvennie Niki Laudának.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése