Oldalak

2014. május 28., szerda

Újoncok, amikbe tuti belenézek II. - FOX

A Fox az csatorna, amiről elkapok néha egy-két sorozatot, viszont ez kb. évi egy a kínálatukból. Tavalyelőtt a Bones, tavaly a New Girl, ezek közül egyiket sem folytattam, idén a Brooklyn 99, aminek az őszi startjánál biztosan ott leszek, mert szenzációs 1. évadot produkált, amiről hamarosan egy kritika is napvilágot lát, plusz a legfelkapottabb újoncukat, a Sleepy Hollowot is néztem, amiről megállapítottam, hogy hetiben nem érdemes nézni. Talán a csatornák közül neki is a leggyatrábbak a nézettségi adatai, egyik hétfőn két CW-sorozat alázta meg az új műsorukat. Ez lehet az egyik oka, hogy az pilotszezont megszüntették és 13 részes évadokat rendelnek be év közben. 

El kell ismernem, hogy az újonc felhozatalukkal kitettek magukért, ugyanis tele van érdekesebbnél érdekesebb darabokkal. Szerintem a listámban tőlük írtam fel a legtöbbet, bár az NBC sem panaszkodhat. Egyelőre minden ígéretesnek tűnik, és tele van potenciális lehetőségekkel. Az más kérdés, hogy élnek is vele. Akadnak itt nyomozós szériák, amikre tuti kíváncsi leszek, hisz az HBO szállított idén már egy jóságot, hátha valami újat tudnak ők is mutatni. Szerintem a legnagyobb sikervárományos az a Gotham, hisz kapcsolódik a Batman-világához és DC képregényadaptáció, utóbbinak jól megy az üzlet a tévében, hisz az Arrow is szépen teljesít, míg a Marvel szériája kegyelemből kapta meg a 2. évadot. A Fox három nyomozós szériát is berendelt. Irigylik a CBS sikerét?

Backstrom

Sztori: A tavaly nem berendelt CBS-pilot átdolgozása. Nyomozós sorozat a svéd Leif G.W. Persson könyvei alapján egy gyilkossági nyomozóról, aki igen ingerlékeny és túlsúlyos. És sikertelenül próbál felhagyni az önpusztító életmódjával, annak ellenére, hogy 5 év lefokozást követően kezd el ismét Portland város legkényesebb bűncselekményeivel foglalkozni.
Szerintem: Volt szerencsém már egy skandináv krimi trilógiához, ami nagyon jól sikerült, így a bizalmamat megszerezték, az pedig külön jó pont, hogy Hart Hanson, a Bones készítője csinálja ezt is. Ha a Dr. Csont első néhány évados hangulatát sikerülne visszahozniuk, plusz valami csavaros összeesküvést, mint a True Detective-ben, akkor valami szuperet fogunk kapni. Sajnos, csak a midseasonban fogják bemutatni, ami egy év múlva lesz. Azt remélem, hogy nem fogják nagyon amerikanizálni, mert a svéd dolgoknak van egy sajátos atmoszférája. 10/8

Empire

Sztori: Családi dráma egy hip-hop birodalom tulajdonosáról, annak feleségéről és 3 fiáról, no meg arról, hogy kiderül, hogy beteg és három év múlva teljesen magatehetetlenné fog válni – így örököst kell keresnie. Mindez sok zenével, kortárs és saját szerzeményekkel (zenei szerkesztő: Timbaland).
Szerintem: A készítőkről fogalmam sincs, hogy kicsodák, de ha a kegyetlen zenei valóságot remekül tudják tálalni, én biztosan meg vagyok nyerve nézőnek, főként az alapsztori üt nálam. Végül is a gazdag fickó keresi az örökösét, ilyet is láttam már, de új köntösben is szívesen látom. Timbaland lesz a zenei producer, aki szerintem általában remek számokat produkál, plusz tavalyi év egyik legjobb albumáért is ő volt a felelős. Gondolom, ezt a Glee helyére szánják. 10/8

Hieroglyph

Sztori: High concept fantasztikus akció-kaland sorozat az ókori Egyiptomban, egy mágiával teli világból. A főhős egy tolvaj, akit kihoznak a börtönből, hogy a fáraót szolgálja. A feladata, hogy eligazodjon az udvari intrikák labirintusában.
Szerintem: Mindig is érdekelt az egyiptomi kultúra, bár nem vagyok valami nagy kalandfilm néző, viszont már leptek meg olyan sorozatok, amiket úgy éreztem, hogy nem nekem találtak ki. Mondjuk, az utolsó mondattal vagyok megnyerve, hogy próbál eligazodni az udvari intrikák világában. Miért lesz Trónok Harca érzésem? Ez a megpiszkálom bottal, hátha valami meg fog mozdulni. 10/6,5

Gracepoint

Sztori: Az angol Broadchurch feldolgozása egy tengerpart menti kisvárosban elkövetett gyerekgyilkosságról és a nyomozásról.
Szerintem: Az eredeti szériáról fogalmam sincs, viszont szerintem ilyen tipikus kisvárosi nyomozás lesz, hogy mindenkinek van valami titka. Igazából az ilyesmi érdekel, bár annyiszor láttam már ezt is ellőve. Úgy érzem, hogy egy esélyt mindenképpen megérdemel. 10/6

Gotham

Sztori: A Batman-ből ismert James Gordon felügyelő/rendőrkapitány eredettörténete, melyben természetesen rengeteg DC-univerzumbéli figura szerepet kap – többek között a fiatal Bruce Wayne, és jó pár széles körben ismert, és csak a képregényesek számára ismerős gonosz, akiknek ugyancsak végigkövethetjük a sztoriját a nulláról a rosszfiúságig.
Szerintem: Ha itt is előjön a képregényhűség, mint az Arrow-ban, hogy egy csomó képregényes rosszfiút behoznak, akkor itt probléma nem lehet, bár ez is csak egy újabb nyomozós cuccnak tűnik. Ahogy mondtam az esély jár. Azért Batman-t nyugodtan nélkülözhetjük. 10/6,5

Red Band Society

Sztori: Egy spanyol sorozat, a Polseres Vermelles alapján. Komikus, kvázi középiskolás dráma, ami egy kórház gyerekosztályán játszódik a bentlakók között. A narrátor egy 12 éves, kómában lévő fiú.
Szerintem: Azt hiszem, hogy megvan az a széria, amivel igazán betalált nálam a csatorna, hisz az korosztályom, és nem egy hétköznapi helyzettel fognak szembenézni. Egy sorozat sem játszódott még a kórházi gyerekosztályon, az pedig külön érdekes lehet, hogy valaki a kómából kommentálja az eseményeket. Szerintem lesz valamilyen gyermekded bája, úgyhogy ezt várom a legjobban. 10/10

Képek és tartalom forrása: sorozatjunkie.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése