Oldalak

2014. május 18., vasárnap

Thr Originals: Véget ért az 1. évad

Sosem gondoltam, hogy az The Originals válik az egyik kedvenc sorozatommá, főleg a pocsék backdoor és közepesnél egy fokkal jobb pilot után, amiket általában kukázok. Az őszi kritikámban dicsértem a szériát, ugyanis elég jól kikupálódott, bár a történetnettel, karakterekkel néha voltak problémák, viszont tetszett, hogy elég sok haláleset történt, plusz egy főkaraktertől el is kellett az évad felénél búcsúznunk. Nem egy tökéletes széria és messze nem a legjobb természetfeletti, mert a Teen Wolf-ot nem éri utol, viszont nálam a Supernatural idei évadját simán veri. Az évadzáró pedig kimondottan jól sikerült, amiben reflektáltak a második évadra is, ami keddről hétfőre került át, ami a csatorna egyik leggyengébb napja, úgyhogy bízzunk a legjobbakba. Talán, hogyha egy másfél millió nézőt hoz, akkor a folytatás biztos. Egyelőre összegezzük az évadot és a finálét. Tovább spoilerezem.


Az évad középénél Claire Holt kiszállt a sorozatból. A nyilatkozata szerint, ennek családi okai voltak, mert hiányzott nekik, bár gonosz vagyok, mert csak hat részt kellett volna még forgatnia, így szabadult volna. Rebekkah-t kedveltem, mert kellet egy női pólus Elijah és Klaus közé, így nem volt annyira férfidominancia, azonban ez az egyensúly felborult, amikor Rebekkah lelépett. Klaus meg akarta ölni, mert ő és Marcell hívták ide a vérszomjas apucijukat, aki mindenképp végezni akar a fogadott fiával, Klaus-szal. Azért sokat elárult, hogy a bátyja mégsem akarta megölni, így ultimátumot adott neki. Szerintem rányomta a bélyegét a sorozatra a hiányát, mert nem volt egy domináns nő sem vámpír részről. Plusz nekem szimpatikus volt, hogy ennyire tökös volt. Mindenesetre a második évadban biztosan szerepel, viszont csak mellékszereplői státuszban.

A másik problémán, hogy úgy éreztem egy normális történetszálat sem sikerült a babaszületésén kívül végig vinni az évadon, mert a jó sztorikat négy-öt rész múlva le is zárták az alkotók, amikben egy évad végéig kitartó potenciál lett is volna, plusz a város irányításáért folyó harc is kezdett unalmassá válni a végére. Akadtak töltelékrészek is bőven, viszont nem vagyok nagyon negatív véleménnyel a szezon második feléről sem.


Három finálét néztem a héten (Arrow, Once Upon A Time, The Originals), és nem tudtam eldönteni, hogy melyik sikerült a legjobban. A TO is nagyon ott volt ezzel a részen a szeren, ugyanis kivételesen a családi dráma és a kedves üzenetük szájbarágása most nem zavart. Érzelmi szempontból kitűnően volt felépítve a rész szerintem, mert a babáért való küzdelem, megmentése kiváltotta belőlem az izgalmát, bár gondoltam, hogy kisbaba ölés nem lesz. A dráma Joseph Morgan-nek és Daniel Gillies-nek köszönhetően remekül működött. El kell ismerni, hogy ahhoz képest, hogy CW széria az eredeti vámpírokat alakító színészek mind egytől egyig kitűnően hozzák a figurájukat. Például normál esetben egy Klaus-szintű pszichopatát nem kedvelnék, ahhoz képest, itt remekül szórakozom rajta.


Sokkolniuk is sikerült a rész során, mert eljátszották Hayley halálát, amin azt hittem, hogy sírva fakadok, mert teljesen váratlanul ért. Hirtelen kerestem az államat. Egyrészt én a karaktert megkedveltem, mert komoly jellemfejlődésen esett át köszönhetően a családjának megtalálásának, ahol egy királynő és az anyává válásnak. Nekem abszolút tetszett, hogy mondta Klaus-nak, nem csak az ő gyereke, hanem a közös lányuk. Határozottan fellépett apuci ellen. Másik sokkhatás Elijah reakciója volt, aki ugye szerelmes a lányba. Szegény, hogy mit műveltek vele. Azonban a készítők egy érthető lépéssel visszahozták az életbe, ugyanis hibriddé vált, hisz a szervezetében maradt a baba véréből. Kíváncsi vagyok, hogy ez milyen irányba tereli a figurát a második évadban. Mindenesetre meglepődtem, hogy visszatért, és örültem. Léptek az Elijah-val való kapcsolatában is.


A babaszületésére is sor került az évadzáróban, akik a boszik fel akartak áldozni, különösen Genevieve, akit a saját irháját akarta menteni, mert ő más miatt tért vissza az életbe, így a negyedik feláldozott lány nem tudott visszatérni. Szerintem az ő karaktere is remekül volt megírva, főként, ahogy a végén manipulálta az eseményeket a saját javára. Tetszett, hogy felmert lépni Klaus ellen. Igazából a motivációja is teljesen érthető volt, hisz nem akart meghalni. Mindenesetre megérdemelte a halált, viszont sajnáltam, hogy eltették láb alól, mert erős egyéniség volt. Legalább az idegesítő Moniquet is megszabadultunk.

A végső leszámolás a boszikkal volt. A harc tele volt feszültséggel és izgalmakkal, csak rövidnek éreztem, viszont tényleg lehetett aggódni a babáért. Amúgy hatalmas volt, ahogy a szőke kisbosziba beleállították a dárdát, aztán Marcel elintézte a barnát. Igazából lehetett érezni a tétjét az egésznek, hisz egy ártatlan gyereket feláldozni, aki még semmi rosszat sem követett el, csak annyi a baja, hogy a világ pszichopatája az apja. 


Az erőviszonyok is felborultak, ugyanis kiderült, hogy van egy régi vérfarkas család, akik sima embereknek adták ki magukat, ezért most ők a főnökök, így elég sok vámpír elesett. A végére megsajnáltam Marcelt, hisz az összes barátját elvesztette Klaus megállapodása miatt, viszont újra az ő oldalára állt, mert elvitte a kislányát, viszont túl késő volt, hogy a barátain segítsen, de őt megmentette a főszereplő. Alkut is kötöttek a kislány érdekében, akit kimenekítettek a városból, hogy elterjesztik, hogy meghalt, mert így nagy veszélyben lenne. Marcel szerintem a karakterek között a leggyengébb láncszem, bár valamit sikerült hozzáadni a végére, viszont simán mehetett volna a levesbe Rebekkah helyett.


Ki kell térnem a rész végén lévő kedvenc jelenetemre, amikor Klaus találkozott Rebekkah-val, hogy ő vigyázzon a lányára. Talán ez lett a legérzelmesebb jelenet az egész során, ahogy Klaus elbúcsúzott a lányától, aki láthatóan felébresztette benne az apai érzéseket. Először húztam ezen a csavaron a számat, hisz ezért vesződtek vele ennyit, viszont ez egy abszolút logikus lépés volt. Veszélyben lenne, amivel le kell számolniuk. Jobb emberre nem is bízhatná, hisz Rebekkah mindig akart saját gyereket, így legalább ideiglenesen az egyik vágya teljesült, hogy rávigyázzon, plusz része lehet az életének. Amúgy rá meg senki sem gyanakodna, hisz el lett üldözve a városból. Remélem, hogy jövőre többet fogjuk látni. Egyedül a gyereknevét tartom elcsépeltnek, hogy Hope, az az Remény lett.

A cliffhanger pedig a Mikaelson családi piknik volt, ugyanis kiderült, hogy a boszikat Esther, az Eredetiek anyja befolyásolta, hogy kinyíratja a saját unokáját, de ez a nő mi a francért utálja annyira a gyerekeit, mert aput megértem, hogy Klaus nem az ő fia, azért akar végezni vele, de a nő, amikor ő tette őket ilyenné. Esther tinilány testben tért vissza az egyik eredetivel Kohlal, aki biztosan szerepelt a Vámpírnaplókban. Amúgy apu is visszajött Davina segítségével, csak láncra verte az öreget a kisboszi, hogy ne használja ki. Személy szerint dörzsölöm a kezemet, hogy milyen jó lesz ez. Az alkotóknak csak azt tanácsolom, hogy jobban gondolják át az átkötő szálakat, kicsit alaposabban is felépíthetnék, és nem elkényelmesedni, ha megkapják a második etapot.


Összességében: 10/9 jár a fináléért, mert kitűnően lett összerakva, az évadra viszont "csak" 10/7, mert bőven akadtak hibák, viszont jó dolog kanyarodott ki a pilotból, így nem érzem úgy, hogy kevesebbet érdemelnének. Ősszel mindenképpen ott leszek a folytatásnál és továbbra is megmaradnak az eredetiek heti nézősnek. Látszik, hogy vannak dolgok, amikben fejlődniük kell. Egy hatalmas pozitívum, hogy nem lengi körbe a tininyál. A karakterek többsége is rendben. Nem is írtam, hogy mennyire megkedveltem Camit, aki legalább ember. Szóval ha nyári darára kell valami, ezt ajánlom. Szerintem a Teen Wolf után második legjobb természetfeletti sorozat.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése