Oldalak

2014. július 15., kedd

Szerintem: a kedvenc bloggereim

Egyszer egy gportálos blogos oldalon láttam azt, hogy valaki leírta azokat a bloggereket, akiket szeret, én is ihletet kaptam ezáltal, hogy megosszam ebben a témában a saját kedvenceimet. Mondjuk a lista nem lesz extra hosszúságú, ugyanis négy embert szeretnék kiemelni a munkásságuk miatt. Micsoda nagy szavakat használok. Őszintén szólva közülük egy embert tekintek afféle példaképnek, mert az ő "munkája" valamennyire hatással volt rám is, sőt nem lepődnék meg, ha még sokaknak ő lenne a favorit.

Általában sok kritikás honlapot olvasok, főként a sorozatok miatt, hisz befolyásol, hogy kipróbáljak-e valamit vagy ne. Ilyen szempontból szívesen olvasom a sorozatjunkiet, ahol többségében szívesen áttekintem mindegyik állandó tag írását, ahogy a sorozatgurut meg a sorozatwikit, még a comment.com-ot is szívesen böngészem, csak dobnák ki a fenébe a celebes híreket, hisz azért vesszünk Blikket vagy Borsot, plusz miért van szükség napi Trónok Harcára? Én is szeretem, de ez már túlzás. Hát ők is tudtukon kívül segítenek nekem a kritikás és a sorozatos dolgaimban, hisz számtalan sorozatajánlást köszönhetek a junkie-nak. Ők a hivatalos verzió, viszont következzen a teljes elfogultság.


Ági, a Lapozz.wordpress.com szerkesztője

lapozz.wordpress.com

Ági egy éve tevékenykedik a blogok világában. Merész módon a könyvek kritizálását választotta. Abba a ténybe ne is menjünk bele, hogy mennyire meglep, hogy mennyi könyves blog fedezhető fel itthon meglepetésemre. Elég sok "vetélytárs" akad, azonban ez nem számít, ugyanis én szeretem Ági írásait, ugyanis jól ír, ezenkívül a könyvekkel kapcsolatban több más poszt is felfedezhető az oldalán. Például ezek a "szimpla" cikkek nekem nagyon tetszenek.

A honlapján is látszik, hogy sok melót fektet bele, ahogy az írásaiba is. Látszik, hogy választékosan, könnyedén, szépen fogalmaz, plusz nem fél valaminek a hibáit is felfedezni. Mindig szívesen olvasom el a posztjait. Például ő is közrejátszott már egy-két könyvválasztásnál, mint a Bábel, a D.A.C. vagy éppen a Párválasztó-trilógia. Amúgy nagyon tetszik az oldal letisztult külseje, talán az új desing az eddigi kedvencem, nekem leginkább a fejléc tetszik.

Gigi, az agnescornel.blogspot.hu szerkesztője

agnescornel.blogspot.hu

Szerintem ezt a könyves blogot nem igazán kell bemutatni senkinek, ugyanis gyakorlatilag hazai berkekben belül szerintem ez a legismertebb. Ezt az oldalt véletlenül fedeztem fel, amikor valamilyen könyvről kerestem kritikát, aztán találtam egy olyan írást, ami elvette az egésztől a kedvem. Például a Beavatott nekem nagyon tetszett, erre egy kicsit letörték itt a lelkesedésem.
Gigi írásaiban azt szeretem igazán, hogy mindent részletesen átvizsgál különösebb spoiler nélkül, viszont kegyetlenül aprólékosan kiveséz mindent, ezt többnyire szarkasztikus stílusban. Az egyik kedvenc posztom tőle a nem megszokott stílusában írt Fallen valahányadik részének posztja. Egy örök mazochista, mert a rossz első részes folytatásos regényeket nem hagyja abba, hátha jobb lesz szellemben.
 

Lawna, az i-will-always-care.gportal.hu szerkesztője

i-will-always-care.gportal.hu

Lawna nem sokkal idősebb nálam, mivel korombeli, így a személyes írásai valahogyan közelebb állnak hozzám. Lawna-nak amúgy szép pályafutása van gportálos körökben, és nem rég tért vissza az érettségije után. Régen a barátnőjével, Kelney-vel közösen vezettek egy oldalt, azonban most szólóra váltott. Aki nem akar tinilányok lelki mélységéiről olvasni, annak semmiképpen sem ajánlom.

Lawna szintén egy nagyon jól fogalmazó lány, néha még a fájdalmát is át tudom érezni, igazából itt látszik meg valakin, hogy mennyire olvasott, pedig nem szoktam annyira személyes témájú oldalakat böngészni. Itt szívesen olvasok el mindent, mert szerintem mindegyik írása érdekes. Mondjuk nem titok, hogy a sorozatokról szólóak tudnak leginkább hozzácsábítani, úgyhogy várom a kihívása további bejegyzéseit.

Tibi, a Media-Addict.hu szerkesztője

media-addict.hu

Szerintem aki érdeklődik a sorozatok iránt az biztosan ismeri a Media-Addict.hu, ami őszintén szólva a kedvenc honlapom, és lehet, hogy nyálasan hangzik, de a kedvenc szerkesztőm csinálja. Nem én vagyok az egyetlen, aki szereti Tibi munkásságát. Tibi kritikáit mindig szívesen nézegetem, mert jók, emellett nem fél kifejezni azt, amit gondol, lehet az, akár pozitív vagy negatív, emellett a jó fogalmazása mellett szerintem akaratlanul fedezünk fel humoros mondatokat, ezek akkor igazán jók, amikor a dühéből születnek. Az egyik kedvencem a Damon szemembe köpött vagy a Ryan Murphy-t kiosztó poszt, amikor Tina újra kapott szólót, a Gangnam Style-t.

Azok ellenére kedvelem az írásaimat, hogy nem igazán hasonlít az ízlésem az övéhez, sőt néha még fel is bosszantanak, hiába értem meg az ellenvéleményt. Ilyen az, hogy szerinte a Trónok harca 4. évada az eddigi legrosszabb, szerintem a legjobb, szerinte a Teen Wolf 3B katasztrófa, szerintem zseniális. Lehetne tovább sorolni ezeket az apróságokat. Ezek ellenére sokszor néztem meg az ő írása miatt valamit, így kapott a Reign is második esélyt vagy a Faking It egyet, előbbit nem bántam meg.

Külön érdekesség, hogy igazából minden posztot is elolvasok még a heti Gleeset is, pedig nem nézem se azt, semv a Vámíprnaplókat, amit csodálom, hogy még van ereje folytatni. Talán ez a jó szerkesztő titka. Én tisztelem, hogy van ereje ennyi mindenre, hát végül is azt csinálja, amit szeret. Amúgy nagyon szeretem az oldal változatosságát, hisz sokszor vannak szavazások (Máig bedolgozhatatlan tény számomra, hogy Jay Ryan lett a legszexibb az olvasók szerint.), könyv-, filmkritikák, egyéb érdekességek komolyabb témákról, mint a Budapest Pride.

Ezek után már csak az első saját könyvét, A gyilkos áldozatot várom nagyon, ami sajnos nem papírformátumban, hanem e-bookban jelenik meg. Én mondjuk akárhogyan elolvasom. Szóval ő a példa az internet sztyeppéin.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése