Oldalak

2014. július 11., péntek

Szerintem: Akik az Emmy-t érdemlik

Tegnap kihirdették az Emmy-jelölteket, ezt a listát én nem teszem közé, de megtalálhatjátok a www.sorozatjunkie.hu vagy a media-addict.hu-n, ha érdekel titeket, én inkább a saját verziómat szeretném közé tenni. Az Emmy-bizottsága továbbra is méltatlanul hanyagolja a CW-szériákat, pedig néhány színész megérdemelné a jelölést. Az eredeti jelöltlistával én nagyjából elégedett vagyok, jól tippeltem, hogy melyik szériák kerülnek be, de vannak kimaradók, akiknek pedig tarolniuk kellett volna, én konkrétan Tatiana Maslany-ra, Bellamy Young-ra és Dylan O'Brien-re gondolok. Azért elég nagy szegénységi bizonyítvány, hogy a két hölgyemény kimaradt, amikor a saját sorozatukban gyakorlatilag mindenkit lejátszanak.

 

A LEGJOBB DRÁMA: The Good Wife

A sorozatot, magát valahogy az Emmy-n sosem akarják elismerni, annak ellenére, hogy a színészeit szívesen díjazzák, pedig elég erős sorozat, plusz az idei szezonja szerintem magasan a legjobb, hisz itt volt a híres 5x05 és a megdöbbentő csavarú 5x16. Azért meglátszik, hogy mik vannak direkt díjátadókra kitalálva, amiket biztosan elismernek a House of Cards vagy a True Detective. A TGW folyamatosan egyenletes minőséget szállít, plusz itt található az egyik legerősebb főszereplőnő. Az ügyvédeskedést sikerült emberközelivé tenni, még a politikával is szívesen játszanak.

A LEGJOBB KOMÉDIA: Brooklyn 99

Nagyon ritkán nézek vígjátékot, de a Brooklyn 99 talán az egyik legjobb volt, amit valaha láttam, persze, hogy 10/10-re hoztam ki. Nagyszerű helyzetkomikummal rendelkezik, a poénok nem erőltettek, a színészek remekelnek a kicsit sarkított karaktereikkel, külön plusz pont, hogy nincs alatta röhögés. A főszereplő, Andy Samberg különösen a játékával sokat ad hozzá, emellett társadalmi dolgok, mint a különböző népcsoportok vagy a melegség ki vannak emelve, hogy ne csak eszetlenség menjen. Meglepő módon nem jelölték.

LEGJOBB FÉRFI FŐSZEREPLŐ (DRÁMA): Matthew McConaughey, True Detective

Akadtak bőven erős alakítások például Kevin Spacey, de a pálmát az idén Oscar-díjat nyert Matthew McConaughey viszi, akinek van valamilyen átütő karizmája, egyszerűen a hanglejtésével vagy a nézésével képes uralni a képernyőt. Mellette szól az is, hogy egy igazi antihős karaktert kapott, aki csomó filozofikus dumát dobált a nézőknek. Nem csodálkoznék, hogyha megnyerné a díjat, mivel idén a sikerévét ünnepelheti az amúgy végtelenül szimpatikus színész.

LEGJOBB NŐI FŐSZEREPLŐ (DRÁMA): Tatiana Maslany, Orphan Black

Feljebb már háborogtam, hogy a tehetséges kanadai színésznő nem méltatta jelölésre, így az én virtuális Emmy-mel kell beérnie, pedig a színésznő mellett rengeteg dolog szól, hogy idén ő nyerjen, bár imádom Julianna Margulies könnyed, komoly alakítását, viszont Tatiana hat különböző karaktert játszik el hatféleképpen, emellett még árnyalni is tudja őket, mindenkivel van kémiája, akivel képernyőre kerül, nem okoz neki gondot, hogy nevettessen vagy drámaian nézzen.

LEGJOBB FÉRFI FŐSZEREPLŐ (KOMÉDIA): Andy Samberg, Brooklyn 99

Itt is van egy elég nagy hiányzó. Úgy látszik hiába kapott a színész Golden Globe-ot idén, az Emmy túl soknak talált. Tény és való, hogy az alakítása néha soknak tűnik, viszont ez kell az ő karakteréhez. Ráadásul csodálom, hogy röhögés nélkül képes végigcsinálni a jeleneteit. Persze, az is közrejátszik, hogy ezt az egyetlen komédiát néztem meg idén, valahogy a New Girl-höz nincs kedvem az állítólagos minőségcsökkenés miatt.

LEGJOBB NŐI FŐSZEREPLŐ (KOMÉDIA): Taylor Schilling, Orange Is The New Black

Elég nagy kérdőjellel néztem azt, hogy az OITNB-t a komédiák között indították, amikor szerintem inkább drámaként funkcionál humoros elemekkel, ennek ellenére Taylor-nak adnám a díjat, mert más nincs akit ismernék ebben a kategóriában. Meglepően ügyesen elkapta a karakterét, úgyhogy nincs panaszom rá, bár inkább drámaszínésznők közé mehetett volna, hisz inkább olyan volt az alakítása.

LEGJOBB FÉRFI MELLÉKSZEREPLŐ (DRÁMA): Dylan O'Brien, Teen Wolf

Szüntelenül meg vagyok győződve arról, hogy Dylan egy nyamvadt jelölést megérdemelt volna, hisz amit a 3B-ben művelt az zseniális volt, bár lehet azért volt feltűnő, mert a szereplő gárda nagy részébe kb. fele annyi tehetség szorult, mint ő belé. Szerintem lenyűgöző, hogy az alapvetően humoros karaktert ennyire jól le tudta vetkőzni, hogy igazi gonosz válhasson belőle. Őszintén szólva féltem tőle, úgyhogy nem szívesen néztem volna vele farkasszemet.

LEGJOBB NŐI MELLÉKSZEREPLŐ (DRÁMA): Bellamy Young, Scandal

A hölgyemény, akinek maximálisan kijárna egy szobor, azonban a bizottságnak az eszébe sem jutott, pedig az alapvetően utálatos first lady idén teljesen szerethetővé sikerült varázsolnia. Brillírozik a szánalom kategóriában. Szerencsére egy másik díjátadó a tehetségét felismerték. Annyi megnyugvásom van, hogy az alelnöknőt jelölték, úgyhogy neki szorítok, hogy nyerjen, ha már a fél szereplő gárdát lejátszó Bellamy nem. Szerintem sokkal jobb Kerry Washington-nál.

LEGJOBB FÉRFI MELLÉKSZEREPLŐ (KOMÉDIA): Andre Braugher, Brooklyn 99

A valóságban is az egyetlen ember, aki a Brooklyn 99-t képviseli. Igazából sok játékot nem látni tőle, mert végig egy arccal játszik, viszont a hanglejtésével remekül játszik, plusz egyszerűen megvan benne az, hogy tiszteletet parancsoló. Mellette szól az is, hogy szerintem a kapitány volt a legszórakoztatóbb a sorozatban már csak a szerepe miatt.

LEGJOBB NŐI MELLÉKSZEREPLŐ (KOMÉDIA): Stephanie Beatriz, Brooklyn 99 

A másik nagy kedvencem a sorozatban, egyszerűen marha jól hozza Rosa-t.

Íme az én listám, ami jelentősen elüt. A többi kategóriát nem akarom tovább ragozni, bár annyi szót érdemel, hogy nálam a minisorozatoknál az In The Flesh nyerne, plusz színészként Luke Newberry. Szerintem nemcsak az általában kritikus kedvenceket kellene jelölni, hanem a közönség kedvenceket is, mint a Scandal. Ha van kedvetek, osszátok meg a véleményeteket a saját kedvenceitekről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése