Oldalak

2013. október 20., vasárnap

Supernatural (Odaát): a 2. évadról

A Supernaturalt mondhatni iszonyatos sebességgel darálom, ugyanis már a 4. évad első hat részén túl is vagyok, ahogy a 2. évadot is hamar végignéztem. Én mindig azt mondom, hogy egy sorozat jóságát azt mutatja, hogy mennyire élvezed és milyen hamar jutsz a végére. Az Odaát egy abszolút jó természetfölötti szörnyekre vadászgatós cucc, amiből mostanában jó nincs is sok. A 2. évad nekem őszintén szólva a 12. részig "tökéletes" volt, aztán az évad második fele valahogy nem volt számomra annyira rendben. Talán ez a The CW-nek köszönhető. Amennyire beleszerettem az elején, annyira kezdtem el felfedezni ennek az etapnak a hibáit. Tovább spoilerezek.

Az 1. évad ott ért véget, hogy a srácok megtalálták aput, de nem kapták el a démont, végül egy kamion beléjük gázolt, míg Sam és John egész simán megúszták, Dean élet-halál között lebegett. Nem vagyok az autóbalesetek szakértője, de nekem az a logikusabb, hogyha az sérül meg a legjobban, aki pont a kamion felőli oldalt ült, nem a bal hátsóülésen ülő srác? Engem ez egy kicsit zavart. Igazából az első rész az első évad fináléjának eseményeit oldotta meg, aminek az eredménye, hogy John eladta a lelkét és a Coltot Azael-nek, hogy Dean megmeneküljön, ez tényleg az igazi apai szeretet. John-nal különösebb gondom nem volt, csak sajnáltam szegényt és becsültem, hogy tényleg mennyire szereti a fiát.

Szóval az évad főszála a kiválasztottság és Azazel üldözése volt, ugye Azazelon a srácok bosszút akartak állni. Aztán sokat foglalkoztak Sam-mel, aki attól félt, hogy gonosz lesz. Sokan fel is rótták azt, hogy mennyit panaszkodik Sam, hát engem nem zavart, mert megtudtam érteni, hogy attól parázik, hogy pusztító lesz. Az évad a második felében a rinyáláson kívül Azazelel nem is igazán foglalkoztak, csak random mód bedobták őt az utolsó két részben. Ez zavart, mert sima epizodikus részek voltak gyakran a vége felé. Ez rá is nyomta a bélyegét az évadzáróra is, mert összecsapott lett. Amúgy olvastam egy kritikát, hogy az egészet nézőbaráttá igyekezték tenni, ami nézővesztéshez vezetett végül is, úgyhogy a The CW hibája, mert őket ilyen téren nagyon lehet kritizálni. Amúgy az FBI is üldözi őket. Hú a bankrablásos rész nagyon-nagyon jó volt.

Maga a finálé nem volt rossz, de olyan hülyeségnek tűnik az, hogy a sárgaszemű démon azért csinál médiumgyerekeket, hogy végül összeeressze őket, mert egyikük lesz a démonsereg vezetője. A katonák logikusabb magyarázatnak tűnnek. Mintha ez egy kicsit légből kapott ötlet lenne. Persze, maga a megvalósítás, hogy a két megismert médiumot visszahozták és újakat is megismerhettük számomra jó ötlet volt, főleg az első rész végén volt sokkoló, amikor Sam meghalt, pedig Azael-el értettem egyet abban, hogy én is ráfogadtam volna. Mondjuk közben azon filóztam, hogy szerintem vagy Sam vagy a katona lenne jó vezetőnek, nem, mintha a gonosznak szurkolnék. Aztán Dean eladta a lelkét az ördögnek, hogy az öccse éljen. Végül megnyílt a pokol kapuja, így rengeteg démon szabadult el, de legalább Azael meghalt.

Az évad hangulata is sötétebb lett, mint az előző, de még így is megmaradt a humor, amivel mosolyt csaltak az ember arcára, viszont az egészet áthatotta a John iránti gyász és Sam vergődése. Karakterfejlődés leginkább Dean esetében volt, hogy próbált az egészhez felnőni és a kétség őt is jellemezte. Ő tipikusan az a férfi, aki vagány, de mélyen belül elrejti az érzéseit. Sosem jó, hogyha az indulatokat és a gyászt magába fojtja az ember. Sam pedig félt mondjuk azt, hisz nem akar a világ elpusztítójává válni, de miután meghalt valami volt benne, azért kezd tökösebb lenni. Még mindig jó a párosuk. Szerintem a The CW sorozatai közül itt van a két legjobb színész az tuti. Lehet, hogy azért mert még a WB talán a külső mellett a tehetségre is ráment.

Megismerhettünk pár új mellékszereplőt is, akik közül én Bobbyt említeném meg, aki egy szimpatikus figura, a srácok másik apja, egy teljesen jófej öreg vadász, aki megmondja a frankót a fiúknak. Ellen-nel is találkozhattunk, akinek egy bárja volt, afféle vadászgyülekező hely, erős nő. Jo-t, Ellen lányát  mindenképpen megemlíteném, aki jó a tesztoszteron túltengés ellen, enyhe feminizmus. A tökös csaj, aki vadászni akar és meglehetősen jó kémiája van Dean-nel. Sajnos az évad második felében már csak egyszer tűnt fel. Kár, pedig simán lehetnének itt badass csajok is a srácok mellett. Új vadászokat is megismertünk a bolond Gordont és a vega vámpírokat. A mitológia megint tovább bővült.

Összességében: 10/8
Ha minden sorozatnak ennyire lenne gyenge a második etapja, mint az Odaátnak nem szólnék. Itt is nekem egyedül ez a főszállal nem foglalkozunk az évad második felében dolog vitte lejjebb a pontot, pedig az évad elején totál lelkes volt és mondtam, hogy jobb, mint az első, de egyelőre azt nem ugorta át, viszont a 3. évad... Arról majd egy másik írásban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése