Oldalak

2013. október 25., péntek

Supernatural (Odaát): a 4. évadról

Lehet, hogy egyesek unják már a Supernatural-ról szóló írásaimat, én mondjuk még nem :) Szóval néhány napja sikerült az áll leesős 4. évad végére érnem. Komolyan mondom, hogy ez eddig a legjobb természetfeletti sorozat, amit láttam, mondjuk abból sem volt sok. Sokan ezt az évadot tartják az Odaát legjobb évadának és fénypontjának, másoknak az 5., azt is elkezdtem már. A 3. évad nálam betette a sokkolásával és a javulásával a kaput, ott azt kérdeztem, hogy hogyan lehet ezt egyszerűen tovább fokozni. Mit csinál Eric Kripke rátesz még egy lapáttal, pedig a 3. évadot is egyszerűen csak dicsérni tudtam. Már kezdek tartani a 6-7. évadtól, bár láttam más sorozatnál is egy kikiáltott mélypontot, ami nekem nem is volt az. Innentől extra spoileres leszek, mert csak így tudom megmutatni, hogy szerintem miért volt király ez az etap.

A 3. évad fináléja után négy hónappal vesszük fel a fonalat, amikor is Dean lelke a pokolra került, Sam pedig túlélte az összecsapást. Szóval egyszer csak Dean ki kelt a sírjából, maga sem érti hogyan került vissza a földre, ezután elmegy Bobby-hoz, aki először azt hiszi démon, aztán megkeresték Samet, ő titokban Ruby-val gyakorol, így újra összekerülnek a Winchester-fivérek. Közben feltűnik a színen Castiel, aki az Úr egyik angyala és ő mentette meg Deant. A rosszfiúk pedig a 66 pecsét feltörésén ügyködnek, hogy visszatérjen Lucifer, amit meg kell akadályozni.

Az évadzáró után azt mondtam, hogy a 4. évad epikus lett. Mert most már nem simán a démonokat kellett visszaküldeni a pokolra, hanem elkezdett egy menny és pokol párharc kibontakozni az angyalok megjelenésével, amin már túlnőtt a srácok életén. Elég merész lépés volt szerintem a keresztény vallás alakjait behozni a történetbe, ami egy tökéletes húzás volt, ugyanis az évad végére egyre magasabb lettek a tétek és egyre több dolog derült ki. Az évadzáró például tele volt olyan jelenetekkel, amikor tátva maradt a szám, hogy milyen lépések lépnek meg. Ügyesen csűrték-csavarták erre-arra a szálakat.

Tehát a sztori új alakjai az angyalok lettek, akiknek felsőbbrendűség érzésük van az emberekkel szemben. Őszintén nekem nagyon tetszett, hogy az angyalok egyáltalán nem olyan jók, ártatlanok, mint amilyennek az ember elképzeli őket. Fel vannak ruházva emberi tulajdonságokkal, sokkal inkább ellenszenvesek, mint szimpatikusak. Szerintem sok mindenben nem is ütöttek el a démonoktól. Nem kedveltem meg őket többségében, főleg, ahogy gyakorlatilag állandóan lemajmozták az embereket. Gyakorlatilag az a véleményük, mint Lucifernek, de ők engedelmeskednek Istennek. Mondjuk szerintem baromság az, hogyha azért elvesztett valaki mindent, mert engedetlen volt. Ennyi erővel minden ember mehetne a pokolra. Maximum ez szűk látókörű keresztényeknek lehet fájó pont, hogy elég negatívan vannak ábrázolva az angyalok, hiába a menny harcosai.

Két angyalt kedveltem meg az egész évad folyamán. Az egyikük az egész évadban jelenlévő Castiel, akit először annyira nem bírtam, de a részek során egyre jobban a szívemhez nőtt és megkedveltem, főleg azt tetszett, amit a fináléban tett, hogy szembeszegült a paranccsal. Olvastam, hogy sokak kedvence lett és több ilyen listára is felkerült, abszolút megérdemelten, hisz eljutott a fapofától a megteszek-bármit-a-srácokértig. A másik Anna, aki kevés részben szerepelt, de nagyjából az emberekhez hasonló gondolkodással rendelkezett, ő is engedetlen volt, micsoda bűn, aztán került az emberek közé. Sokkal inkább volt emberibb, mint a társai.


Dean, akit még mindig nagyon szeretek, nagy meglepetésemre visszatért a pokolból, pedig azt hittem, hogy ez lesz az évad fő szála. Persze, flashback-jelenetekben kiderült, hogy Sam vissza akarta hozni, de egy démon sem állt vele szóba. Őt leginkább a megtörtség jellemezte, hiába voltak a szokásos humoros beszólások. Kiderült, hogy a pokol tényleg olyan szörnyű, amilyennek lefestik és ott egy időre tényleg azzá vált, ami nem akart lenni. Őt is kínozták úgy 30 évig, addig bírta, aztán ő kínozott további 10 évig, ami az első pecsét feltörését jelentette. Ezek miatt az élmények miatt bűntudata volt, hiába próbált ettől megszabadulni, az továbbra is kísértette.

Sam megint egy nagyobb jellemfejlődést produkált, de nem pozitív irányba, ugyanis el kezdett gonosszá válni Ruby manipulálásának köszönhetően. A bátyó távollétében el kezdte használni a démoni képességeit, ezzel először láthatólag nem volt gondom, mert még úgy maga volt. Aztán az arc el kezdett gonosszá válni, ahogy űzte a démonokat, sőt még ölt is. Mondjuk ennek a legdurvább rész az volt, amikor kiderült, hogy azért olyan erős, mert issza a démonvért, mint egy drogos. Az egyik új szereplő jól mondta, hogy ettől tényleg unszimpatikussá kezdett válni a karaktere, hisz már egy dühöngő szörnyeteget kezdett belőle válni. Becsszó volt olyan pillanat, amikor nem csak Dean, hanem én is féltem tőle. Ki kell emelnem Jared Padaleczki alakítását, mert félelmetesen jó volt az utolsó két részben. Tényleg sikerült hátborzongatóvá tennie Samet és az elvonási tünetek. Kirázott a hideg.
Az ő kapcsolatuk továbbra kiemelt szerepet kapott, de megváltoztak, így el kezdtek távolodni egymástól. Az a 4 hónap tényleg ekkora gondot okozott, mondjuk Sam magánórái sem tettek nekik jót. Deanen néha azt lehetett észrevenni, hogy néha fel sem ismeri az öccsét. A kémiájuk még mindig jó.

Ruby is visszatért, aki amilyen szimpatikus volt az előző évadban, egyre ellenszenvesebbé vált a mostani részek során. Amikor megláttam, hogy a Sam-nek démonvért adott, valahogy minden szimpátiámat elvesztette. Úgy voltam vele, mint Dean, hogy egy szuka és van valami vaj a füle mögött, hát volt is, mert átverte Samet. Lilith volt az utolsó pecsét, akit Sam megölt, így kiszabadult Lucifer, de a barátunk abban a hitben volt, hogy ha megöli az első démont, pont, hogy ezt akadályozza meg. Ironikus módon a saját késével nyírták ki. Bobby is itt volt, bár kevés részben szerepelt. Megismertük Chuckot, aki Isten prófétája és ő megírta a fiúk történetét, egész szimpatikus figura.

A 3. évad lazaságához képest, azért sötétebb lett a hangulat, de közel sem úgy, mint a 2. évadban során, hisz itt a világ vége volt a tét. A finálé és az azelőtti rész lett a legjobb, mert ügyesen keverték a kártyákat, hisz mekkora csavar az, hogy az angyalok direkt hagyják feltörni az utolsó pecsétet, hogy pénisz összeméregetést tartsanak a pokollal. Mondjuk csak szerintem hülyeség az, hogy emberi testre van ehhez szükségük, hisz szerintem tudnának maguknak teremteni sajátot, amikor végtelen a hatalmuk, nem szegény párákat megszállni, ez a démonokra is vonatkozik.

Összességében: 10/10*
Zseniális volt az egész szezon. Nagyon jó ötlet volt az angyalokat és Istent behozni a képbe, a finálé pedig tele volt csavarokkal. Az 5. évad egyelőre ezt a szintet nálam nem ugorja meg, de nem is vártam el tőlük. Sötét hangulat, mindenféle mitológiai lények és egy klasszikus szörnyfilm rész várja a nézőket. Tessék ezt megnézni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése