Oldalak

2013. október 18., péntek

Miley Cyrus: Bangerz - visszatért

2013 Miley Cyrus-ról szól, ha akarod, ha nem ő folyik a csapból a köszönhetően megmozdulásai pontosabban botrányai miatt, hogy milyen ruhát vagyis pontosabban mit nem viselt, aztán a hírhedt VMA-fellépésről nem is beszéltünk. Szerintem ez -lehet hülyézni-, de ez zseniális, hisz mindenki róla beszél, ami hatalmas reklám, igaz negatív. Szerintem elég sok minden megjátszik, amit az okos marketingesei találnak ki. Ezek után én mit gondolnak róla? Nem azt, mint egyesek, akik egyszerűen a r betűs szóval illetik, viszont valamilyen szinten azt az álláspontot is meg tudom érteni, hogy valaki ezt gondolja. Mondjuk szerintem felfújják az egészet, mert végül is Miley szerintem nagy bűnt nem követett el.

Leszűrhető a soraimból, hogy vele kapcsolatban nem igazán tudok objektív lenni, ezért ez az írás valószínűleg eléggé elfogult lesz. Én szeretem Miley-t, mint hírességet és mint énekesnőt. Kb. 12 éves korom óta bírom, mint sokan én is a Hannah Montana-ban láttam először, de engem igazán a 7 Things-szel fogott meg, ami egy tökéletes kamaszlányos tomboló dal, ahogy a Breakout is. Emlékszem rongyosra hallgattam. A 7 Things-et pedig még mindig imádom, ez a legjobb hajrázós dal. Amikor otthagyta a showt, megértettem a döntését és tetszett az új irány, a Can't Be Tamed, ami egész jó számokkal volt tele. Már akkor sokan elfordultak tőle akkor. Nem értettem akkor se, sem most, hogy miért kerekítettek akkora feneket annak, hogy stílust váltott, én ezt 14 éves fejjel felfogtam, mert nekem bejött, pedig most járja inkább Rihanna és Britney-féle utat, de még mindig kedvencem. Persze azóta kinőttem már egy picit, de ez nem számít. Nem tudom hogy sikerült megnyernie újra. Talán a régi szeretetnek köszönhetően. Itt van 2013, amikor az én ízlésem is nem sokat, de valamilyen szinten megváltozott és itt a Bangerz. Mondjuk hozzáteszem, hogy nem vagyok rajongó, csak szeretem, mert jellegzetes hangja van. Amúgy érdekes, hogy Demi és Selena is idén a negyedik lemezükkel jelentkezett, amik mondjuk nem voltak nagy durranások, csak a felvezető dalok. (Tudom, hogy Selena-nak a Stars Dance az 1.önálló albuma, de én a The Scene-t szólóprojektnek tekintem, ugyan valaki tudja a bandatagok nevét? Mert az róla szólt.) Szóval a sok személyeskedés után ideje a Bangerz-ről beszélni, ami talán valami újat jelent Miley karrierjé9ben.

Az első szám, Adore You elég monotonnak tűnő zenével indít, aztán szép lassan a refrénben összeáll minden. Nem tudom, hogy mennyire szerencsés kezdet egy középtempójú szerelmes dal. Mindegy, mert kellemesen elringat. Nagyon tetszik a szöveg, ami elég egyszerű, szóval az én kevéske angoltudásommal is értem, hogy mennyire szeret valakit. Nekem azért tetszik, mert hagyják szárnyalni benne Miley hangját. Szerintem neki igazán az ilyen típusú számok valók. A We Can't Stop, aminek a klipjét csak negatív kritikák érték és magát a számot is, aztán jókat röhögtem, amikor top 3-ba került az USA-ban és első lett az angoloknál. Igazából elég egyszerű szövege van, csak a szórakozásról szó, de van egy sor ami nagyon bejön : ,,Forget the haters cause somebody loves=felejts el az utálkozókat, valaki szeret", legalább egy kis üzenet is van. Szerintem nem egy igazi partidal, plusz a néhányszor bele is nyúltak a hangjába, nem is fülbemászó, de újra-újra lenyomom replay-t. Amúgy jó volt első kislemeznek, mert jől tükrözi az album stílusát. Egy sima R'n'B-dal, amit énekelhetne Rihanna is. Aztán szerencsére az elején túl vagyunk a mélyponton, ami a beharangozott Britney Spears-duett. A zenével annyira komoly bajok nincsenek, de a rengeteg géphang idegesítő, főleg ami a számba rágja, hogy ez a Bangerz. A tipikus tökös csaj mentalitást fejezi ki. Amúgy tök felesleges volt Britney-t ebbe a számba beleszuszakolni, mert semmit nem ad hozzá. Szerintem Miley menedzsere, aki Britney-é is felhívta a szőkeséget: ,,Gyere szerepelj Cyrus-dalában, mert mekkora reklám ez!" Britney válasza: ,,Persze, mert minden szemétre kapható vagyok." Talán ez az utolsó mondat erős lett. A 4x4 ezután király. Nekem tetszik, mert keveredik benne a hip hop és a country. Kiderül, hogy Miles egy lázadó csaj, akit a barátja elfogad. Nelly része is egész jól beleillik. Valahogy az egész ezt a lezser déli stílust követi, hogy tesznek, amit tesznek, és nem aggódnak. Abszolút passzol az énekesnő személyiségéhez. A My Darling Future-ral együtt készült, aki fogalmam sincs kicsoda. Ez egy sima hip hop alapú elválós szám, ami szerelmesnek tűnik. Az egyszerűségére ellenére rá lehet hangolódni. Nem akarok nagyon bulvároskodni, de szerintem Liam Hemsworth-nak szól néhány sor. Gondolom én, hogy még jóval Miley megőrülése előtt gondok voltak a kapcsolatukkal, mert a My darlin egy párbeszédnek tűnik. Szerintem igazam van, ha azt mondom, hogy az album legjobb felvétele a Dr. Luke jegyezte Wrecking Ball, amiből sugárzik a fájdalom, a panasz és a hang,az egész teljesen őszintének tűnik. Kicsit Ellie Goulding-ra emlékeztett ez a szinti alapra énekelt el a ballada, ami nem jelent rosszat. Van benne valami erő, ami miatt szívhez szóló. Én örülük neki, hogy ez lett Miley Nr. 1 dala a Billboard listán, mert ez egy remekbe szabott popfelvétel. Lehet, hogy túlzok, de mondjuk úgy, hogy a katartikus élmény. A jó után jön egy rossz dal, Love, Money, Party, ami szerintem spanyolos hangzásvilággal nagyobbat ütne. Az egész olyan semmilyen. Maximum az az egy érdekessége, hogy Miley szövegel egyet, ami után Big Sean jelenléte feleslegesnek tűnik. Ez a tipikus dobjunk rappert a nótába eset, mert kell, ha Eminem lenne elmenne, de Big Sean-ben nincs semmi extra. Ezután felüdülés a megint laza délies hangzású #GETITRIGHT, amiben szárnyalja az ének és pironkodunk a szerelmen. Az egész megint egy hip hop és country hibrid. A Drive a Liam-mel kapcsolatos feltételezéseimet erősíti. Az egészből sugárzik a szemrehányás és a szomorúság, ezeket a szövegből vontam. Egyedül zene tud zavaró lenni, mert a géphang úgy hangzik, mert egy tönkrement hajszárító, mondjuk más számban is van ilyen a gondom. A FU lett a duettek körül a legjobb, mert ez tényleg egy párbeszéd, egy szakítós, elhagyós szám, csak ezt jó köntösbe tekerték. Jazzesen kezdődik és simán hagyhatták volna abban, úgy változatosabb lenne. French Montana is kap terepet. Ez a melegebb éghajlatra küldöm a barátomat típusú szám. Jön a Will.I.Am jegyezte Do My Thang, ami szerintem a közvéleménynek szól, hogy ő teszi a dolgát és nem érdekli más véleménye. Klubokba való, hisz tele van káromkodásokkal feleslegesen. Nem lepne meg, ha kislemez lenne. A Maybe You're Right khm. Liam-nek szól szerintem ez inkább a karrierjében való döntéseire utal, amiről a párjának is van véleménye, talán igaza van. Amúgy egy tipikus R'n'B-szám szokásos alappal és hangkieresztéssel. A Someone Else szintén klubokba való felvétel, de ebben is másodlagos a zene, mert a teret megint az ének kapja, ez is hasonló vonalat képvisel, mint az előző. A Rooting For My Baby inkább a szerelmes vonalat képviseli egy letisztultabb hangzással. Nekem itt tűnik fel igazán, hogy milyen karakteres hangja van neki. Nekem ez az egyik kedvencem. On My Own szintén slágergyanús a kémfilmbe illő zenével. Az egész egyszerűen stílusos, laza, fiatalos, hogy tudja, mit tesz. A Hands in The Air felszabadulós partisláger.



Szerintem jó számokkal pakolták tele a lemezt, viszont voltak géphangok, amik kimondottan zavaróak voltak, mintha a gépem haldoklását hallanám olyan volt és volt pár gyenge szöveg, plusz az SMS (Bangerz) egyszerűen pocsék és a Love, Money, Party tartalma sem fogott meg. Amúgy nem tudom azt sem, hogy egy pár számban van miért kellett elmondani, hogy a Mike Will Made It csinálta? Vannak tucatnak tűnő dalok, de mégis az egész valahogy stílusos, laza és fiatalos, hogy az ember elsiklik a hibák fölött. Szerintem Miley bebizonyította, hogy itt van a helye.

Összességében: 10/7
Szerintem ez egy reális pontszám, mert van még alakítgatni az új zenéjén. Ilyenkor gondolom azt, hogy Miley jól tette, hogy menedzsert, producert és kiadót váltott, egyedül a körítéssel kéne csinálni valamit. Amúgy szerintem a korának teljesen megfelelő album ez, hisz a szórakozásról szól és szerintem ezek a számok tényleg az jók. Nem mondom azt, hogy ez átlagon felüli poplemez, de zeneileg szerintem jó úton jár. Mondjuk Miley-nak szerencséje van a hangjával, mert neki mindenféle stílus jól áll. Azért egyszer megnéznék tőle egy soul vagy egy igazi rocklemezt, viszont egyelőre beérem a Bangerz-zal, ami nem az év lemez, viszont egy jó folytatása egy karriernek. Igazából azoknak ajánlom, akiknek a We Can't Stop bejött, mert olyan a lemez is, de azoknak is akik, csak a botrányt látják.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése