Oldalak

2013. október 20., vasárnap

Supernatural (Odaát): a 3. évadról

Mondtam, hogy elég nagy sebességgel darálom a Supernaturalt. Igazából nem is akartam a 3. évadot ilyen hamar letudni, de pénteken unatkoztam, aztán huss el is szállt a nap, aztán maradt vissza négy rész. Szerintetek ezután valaki szünetre teszi? Amúgy már a 4. évadban is benne vagyok, pedig már a Trónok harca és a Bates Motel is egy ideje a gépemen csücsül, utóbbinak pedig láttam öt részét, azóta szüneten van. Őszintén szólva, ami zavart a 2. évadban azt teljesen kiiktatták ebből az etapból, eddig a 3. évad a kedvencem. Annak ellenére, hogy az írósztrájk miatt csak 16 részt csináltak, mégis teljesen jó lett, talán komplexebb is lett az egész, mégsem lett vontatott, összecsapott és elhúzott. Tovább spoilerezem.

A 2. évad végén ugye Azazelt megölte Dean, aki ezek után habzsolja az életet és penge élen táncol, mintha az élete ilyen könnyű lenne. Addig Sam igyekszik megoldást találni arra, hogy hogyan mentheti meg bátyja lelkét, közben szembe kell szállniuk a kijutott démonokkal és vadásznak tovább. Az évad két főszála Dean egy éve és Sam megmentése volt. Ugye a 2. évadban azt róttam fel, hogy a főszállal főleg az évad második felében nem foglalkoztak, itt viszont ha nem is ez volt a rész mozgatója, mégis benne voltak a részekben és beszéltek róla.
 

Dean először vakmerő volt és össze-visszacsinált minden hülyeséget, mert úgy érezte, hogy belefáradt a vadászatba, de amikor megtudta, hogyha a pokolra jut pár év, évtized vagy század múlva ugyanolyan szörnnyé válna, mint amikre vadászott. Az évad egyik legjobb jelenete szerintem az volt, amikor a 10. részben álmodtak és ott szembe kellett néznie magával. Talán ennyire kiszolgáltatottnak még őt sem láttuk, bár megmaradt a humoros önmagának, mégis volt valami jellemfejlődés. Megsajnáltam, mert megértettem az érzéseit. Tudjátok mi lepett meg leginkább, hogy a fináléban tényleg a pokolra került. Én úgy gondoltam, hogy biztos legyőzik ezt a Lilith-et, ezé a démonlányé lett a lelke, aki amúgy tartott szemtől és meg akarta ölni. Tetszett ez az egész számvetés az életével dolog, még az a gondolat is, hogy fia lehet, és, hogy az emberben mégis milyen életösztön van.

Sam többet változott, mint a testvére. Persze, megmaradt annak a rendes srácnak, aki szereti a testvérét, de tökösebb lett és kevesebb érzelmet vitt a vadászatba. Most nem is panaszkodott. Voltak olyan jelenetei, amiben valószínű a démonvére átvette az irányítást. Például a fináléban a kislányt, akit Lilith megszállt megölte volna, bár most a képességei nem kaptak különösebb teret, de azért ez a Lilith tartott tőle. Amúgy Sam erejét az is mutatja, hogy amikor a kiscsaj, aki egy fénycsóvával megölt három embert nem esett baja, bár ezt a spoilert olvastam, mégis én is tökre meglepődtem, hogy nem lett semmi baja. Van egy olyan érzésem, hogy ez a démoni vér a folytatásban fog leginkább gondot okozni.
Még mindig teljesen jól működik együtt a két színész. Még mindig tudnak jó drámai és humoros jeleneteket produkálni együtt. Mondom, hogy ők a legjobb tévéspáros.

Amúgy amennyire sötét volt a 2. évad, most annyival lazább lett a 3. évad. Jól lavíroztunk a dráma és a humor között. Amikor arra számítana az ember, hogy egy elkeseredett harcot folytatnának a srácok, hogy megmentsék Deant. Nem éppen akkor lesz teljesen ideillően fesztelenebb az egész. A másik az, hogy itt van az évad legviccesebb része a 3x03. Örülök, hogy az egész nemcsak ilyen vadászatról szól, hanem közben vannak ilyen nyúllábak. Plusz volt egy groteszk karácsonyi különkiadás, ami megint nagyon jó lett. A személyes kedvenc részem a 3x12, amikor megint megjelent az FBI-ügynök és egy csomó démon, plusz megtudják milyen hatalmas személy vadászik rájuk. Szerintem jó, hogy különösebb szerelmi szálat nem iktatnak be, valahogy az teljesen felesleges drámázáshoz vezetne. Imádom a popkulturális utalásokat.

Mindenképpen ki kell emelnem a szemrevaló mellékszereplőnőket. Elsősorban a ma a The Walking Dead-ben játszó Lauren Cohan által játszott Belat, aki varázstárgyakat ad el és többször is borsot tör a srácok orra alá. Különösebben a múltjába nem mentek bele, csak annyira, hogy ő is eladta a lelkét. Szórakoztató volt és Lauren jól hozta ezt a szerepet. Jó kémiája volt Dean-nel meg az is nagy volt, amikor Sam róla álmodott. A másik új szereplő Ruby volt, aki egy jó oldalon álló démonlány és segít a fiúknak fogalmam sincs miért, mert megvan az emberi oldala. Tökös csaj. Katie Cassidy alakított, aki ugye most az Arrow-ban Laurel, itt sokkal jobban játszik, mintha talán közelebb állna hozzá ez a fajta karakter, itt volt benne valamilyen tűz.

Hadd említsem meg, hogy szerintem jó a szinkron. A 4. évadot is így nézem. Szóval nagyon jó hangokat választottak, pont a jellemekhez passzol és még a fordítás is rendben van szerintem, már, mint amit a tükörfordításból le tudtam szűrni. Sajnos az RTL Klub csak két évenként adja ezt a nagyszerű sorozatot valamilyen halálsávban, bár tudtommal a Viasat 3-on is ment. Emlékszem 10-11 éves koromban láttam az ajánlókat. Meg akartam nézni, de későn volt és baromságnak tűnt.

Összességében: 10/10
Nem vonok le a Ghosfaces-ért, mert nekem tetszett. A sorozat mintha most találta volna meg önmagát és a 2. évad enyhe csalódása után, ez a szezon öröm volt, hogy mennyi minden fejlődött. Jó, hogy itt már nem hagyták a CW akaratát érvényesülni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése