Oldalak

2013. december 12., csütörtök

Arrow: 2. évad félévad záró



Eléggé időhiányos voltam mostanában és, ami szabadidőm akadt azt inkább sorozatnézéssel ütöttem le, csak hát mindegyik kedvencem elvonult a téli szünetére, így hamarosan mindenről lesz egy szösszenet, aminek első alanya az egyik nagy kedvencem az Arrow, ami egy Arrow. Ez volt a legostobább mondatszerkesztés. A sorozat számomra a tavalyi év egyik legnagyobb felfedezettje, amiben nem igazán tudom megmondani, hogy miért szerettem bele. Az évadnyitóról még októberben írtam egy elégé bizakodó és pozitív kritikát, mert számomra ez egy 10/8-as sorozat volt addig. Mondjuk én gondolom egyedül azt az első etapról, hogy annyit ér.

A 2. évad első fele messze felülmúlta a várakozásaimat, mert szerintem eddig jobb, mint az első évad. Nem tudom, hogy mitől táltosodtak meg a készítők, de jól tették, amit eddig tettek. Egy biztos, az egész nem túl epizodikus már és nem az apu listáján lévő nevek vadászásával ütik el az időt, hanem sikerült több konkrétabb összeesküvést felépíteni. Van egy abszolút főszál, viszont amellett még néhány mellékvágány, amik jó irányban haladnak és idén is kaptunk néhány ígéretes mellékszereplőt. A másik, ami nagyon tetszik, hogy a flashback jelenetek már nemcsak arra szolgálnak, hogy megtudják miért ilyen Oliver, hanem gyakorlatilag kiegészítik a jelen eseményeit, hisz ott is történnek olyan dolgok, amik kihatással vannak a jelenre. Idén is elég jól lavíroznak a dráma és az akciók között. Pont annyi romantika és magánélet van, hogy a fiúk ne fejvesztve rohanjak ki a szobából.

Laurel jelenléte is korlátozott. Becssszó a 8. részben fel sem tűnt és egyáltalán nem hiányzott. Ugye neki kellene Oliver nagy szerelmének lennie, de valahogy ez itt nem működik. Szerintem azért is kevés a képernyőideje, mert kevesen kedvelik, amiért sajnálom, viszont többségében sokaknak igaza van, hogy teljesen felesleges, pedig egy talpraesett nőcinek látszik, mégis valahogy az egészbe nem passzol bele. Nekem nincs problémám Katie Cassidy-vel, mert imádtam a Supernatural-ban, de itt egyszerűen nem megy ki. Szerintem csak a képregények miatt nem távolítják el a színről.

Tovább spoilerezek.

Az évad főszála a város "megmentői" szervezet, amit nem tudok jobban megfogalmazni, hogy ez mi. Ők nagyon le akarnak számolni az Íjásszal. A fő fegyverük pedig a Mirakuru, ami átlagos emberből Herkulest csinál. Az utóbbi három részben ez is került előtérbe mind a múltban, mind a jelenben. Ennek kapcsán talán az az érdekes, hogy Roy is kapott a csodaszerből, ezért ki van kövezve az út számára a brancs felé. A céljuk átlagban a város megmentése, mármint az államügyész bácsi szerint. Ezzel kapcsolatban tudjátok mi a WTF?-momentum az, hogy Slade a főnök. Ő nem az Íjászt akarja megölni, hanem elpusztítani mindent, amit szeret, magyarán belülről akarja tönkretenni. Pár percig kerestem az államat.

Mellékvágányon fut a Ra's al Ghul-szál, aminek kapcsán kiderült, hogy Sarah él. Hamar meg is kedveltem az ő karakterét, mert egy határozott, erős lány a nővérével szemben, ennek kacsán képbe került Malcolm Merilyn, aki fogalmam sincs hogyan élte túl az összecsapást az Íjászunkkal, viszont hozzá köthető az egyik legszappanosabb húzás, hogy az ő lánya Thea, mégis Moirat is jó látni a képben, főleg, ahogy egyelőre elüldözte őt. Mármint Malcolm-nak a fejvadász céghez van köze.

Az utolsó két részre megjött The Flash, aki ironikus módon állandóan elkésik. Barry Allen személyében megint egy érdekes és szerethető karakterrel bővült a sorozatvilága. Ő jövőre spinoffot kap, úgyhogy kíváncsi vagyok. Jövő ősszel simán berakhatnák az Arrow mögé, ha már a The Tomorrow People-nek ilyen rémesek az adatai. Amúgy Felicity-vel tök jól kijöttek, megvolt a közös hang. Akár még egy párként is el tudtam volna őket képzelni, mert tökéletes volt közöttük az összhang. Na jöhet az a spinoff. Azt őt játszó színész nagyon kölyökképű, de egész aranyos volt. Mondjuk sokan mondták, hogy gyúrnia kellene.

Az évadnyitó kritikában említettem, hogy szerintem valamit elindítanak Oliver és Felicity között, ezért nem lesz Oliver és Laurel. Biztos vagyok benne, hogy a készítők olvassák a nézők véleményét, mert utóbbit nem erőltetik. Szóval Olicity-nek az útját finoman el kezdték egyengetni, én meg szurkolok nekik, mert az évadnyitó óta tiszta rosszul vagyok, hogy őket össze kell hozni. Persze, szeretném őket minél hamarabb úgy együtt látni, de jól teszik ha ez ténylegesen az évad végén történik meg, ezért mondom, hogy finoman ábrázolják a romantikus pillanatokat. Jobb, mint a tavalyi szerelmi háromszög. Egyszerűen jó a kémia Stephen Amell és Emily Bett Rickards között, amit ki kell használni. Imádom a közös pillanataikat. Persze, sajnos a kétely magvait néhány hozzászólás elültette bennem, mert sokan szkeptikusak ezzel a szállal kapcsolatban. Én is inkább már kezdek attól félni, hogyha ezt meglépik mi lesz utána... Felicity azért messze nem Laurel, aki őrlődik és hisztizik. Amúgy imádom őt. Okosan és ügyesen legyenek egymáséi, de a további lépések is jók legyenek. Amúgy ezer hála, hogy Felicity az állandó női szereplő. Még mindig vannak jó dumái és már maga a jelenléte sokat dob az összképen.

Igazából a 9. részben konkrétan semmit sem zárták le, csak előkészítették a további terepet a jó folytatás lehetőségéhez. Szerintem a folytatásban Roy csapattag lesz, Olicitys pillanatok, megtudják, hogy Slade a góré és alakulnak majd a dolgok a szigeten is. Mostanában különben Diggle el van hanyagolva, tessék valamit neki is adni a romantikus énem kiéheztetése mellett. Amúgy sok vizet Thea sem zavart, csak Royt istápolja és Malcolm őt akarja.
(Amúgy nem tudtam, hogy a Felicityt alakító Emily Bett Rickards csak huszonegy éves. Mármint fiatal, de tök furcsa, hogy Colton Haynes idősebb nála.)

Összességében: 10/9
Számomra annyira nem volt nagy szám a fél évad záró, de az én pontrendszerem szerint kijár ez a pontszám, mert olyan gondosan fésülik a szálakat, hogy öröm nézni. Jó a sorozat eredetisége erősen megkérdőjelezhető, de így is minden jó. Vannak zavaró apróságok, de az összkép ettől függetlenül jó. Szóval miért van egy hónap téli szünet?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése