Oldalak

2013. december 29., vasárnap

2013 legjei: Zene

Top 5 album:
Az idei felhozatalból is sok lemezt meghallgattam, de azoknak csak a töredékéről írtam.

5. Beyoncé - Beyoncé

File:Beyonce album.png

Beyoncé teljesen váratlanul piacra dobta az ötödik nagylemezét, ami promóció nélkül is azonnal a slágerlisták első helyére került. Mivel igazi karácsonyi ajándék volt, ezért én is hamar meghallgattam. Az énekesnőtől eddig csak a 4-t hallgattam, amivel elvoltam. Az új albuma annyira jól sikerült számomra, hogy abszolút helyet érdemelt az év összegző listámon. Persze, vannak gyengébb számok rajta, amik már a tuctuc kategória, mégis teljesen érdekes az egész és nagy örömmel hallgatom az egészet újra és újra. A kedvenc dalaim: a Pretty Hurts,az XO és a Blue. Igazából ez egy olyan album, amivel alaposan beintett eladás tekintetében Lady Gaga-nak és Katy Perry-nek, hogy a jelenkorban ki az igazi popkirálynő.

4. OneRepublic - Native


A OneRepublic legújabb lemeze által rajongójuk lettem, mert elég sokszor meghallgattam nyáron a Native-ot és a Counting Stars az év egyik legjobb dala lett az én szememben, főként, hogy egy enyhe hullámvölgyben kaptam rá. Szerettem ezt a lemezt, mert tele van élettel, optimizmussal és reménnyel. Valahogy nekem ez a slágeresebb hangzás sokkal jobban bejön tőlük. Persze, a Good Life így is örök kedvenc. Sajnálom, hogy nem ők a világ egyik legkeresettebb zenekar, pedig egyszer-kétszer villantanak egy-egy slágert, de még kultstátuszba nem emelkedtek. Mindenesetre én kíváncsi vagyok, hogy miket alkotnak még, főleg, hogy Ryan Tedder az egyik legjobb dalszerző a szakmában.

3. Eminem - The Marshall Mathers LP2
 

Az ősszel nagyon rákaptam Eminemre, aminek leginkább a néhol megérintő szövegei voltak az okai, így kíváncsian vártam az új albumát. Eddig neki két lemezét hallgattam meg, viszont eddig ez tetszik a legjobban. Tele van vicces és elgondolkodtató pillanatokkal. Az egyik számban asszem' 15 másodperc alatt 90 szót mond el. Szóval alaposan bebizonyítja a menőző fekete rappereknek, hogy ki a rapnek ma az abszolút királya. A kedvenc számaim: Berzerk, Survival, The Monster, So Far..., So Much Better és Stronger I Was.

2. Lorde - Pure Heroine


Jött egy mindössze 17 éves lány és a Royals-szel felkavarta a popzene állóvízét. Ki gondolná, hogy az Isten háta mögötti Új-Zélandról érkezett az év egyik legnagyobb slágere és egyik legjobb albuma. Én bár ezt kiáltottam ki idén az év albumának, és ez kapta a legjobb pontszámot, de az 1. helyet más kapta. Ezek ellenére ez egy jó kis slágeres, ritmusos és fülbemászó dalokkal teli album. Kedvenc dalaim: Royals, Team, Tennis Court, Glory and Gore és A World Alone.

1. Miley Cyrus - Bangerz

Az év idei felhozatalából toronymagasan nem ez a legjobb album, hisz néhol önismétlő, de én idén ezt hallgattam leginkább rongyosra, ezért került az első helyre, hisz a gyengébb számok ellenére tele van jobbnál jobb dalokkal, amikben igazán megmutatkozik az énekesnő hangja, ezért éreztem úgy, hogy ez a pozíció senki másé nem lehet, mert én egyszerűen imádtam, amit itt csinált a viselkedése ellenére, hisz hogyan lehetne ezt utálni, ha tele van ilyen király középtempójú felvételekkel. Mondjuk az SMS-től és a Love, Money, Party-tól kiráz a hideg, mert nagyon rossz dalok. Kedvenc dalaim: Wrecking Ball, FU, Adore You, #Getitright, We Can't Stop és Rooting For My Baby.

Top 5 dal:

5. Eminem - Survival


Személy szerint a rapper legújabb albumáról nekem ez az abszolút kedvencem, mert tényleg egy túlélő dal. Mondjuk egy valóságshow aláfestő zenéjének tudnám leginkább elképzelni. Eminem szerintem dühvel szövegelt itt. Engem eleve a rockosabb zene miatt bolondított magába ez a dal. A klip viszont annyira nem tetszik, aminek a katonás játék bejátszásai az oka. A kemény sulis hétköznapokhoz tökéletes aláfestő zene.

4. Pink ft. Nate Ruess - Just Give Me A Reason


Mondjuk nálam ez tavalyi dalnak minősül, de üsse kő idén is imádtam ezt a felvételt, mert egyszerűen gyönyörűen kegészíti egymást Nate és Pink hangja. Egyszerűen nem maradhatott le a listáról az év legjobb duettje és egy igazi ízig-vérig szerelmes szám. Nem tudom, hogy mikor lesz Pink-nek új albuma, de én már szeretném azt a kezembe tartani, de tekintve, hogy most lett vége a turnéjának, inkább pihen.

3. Lorde - Royals


Többször is méltattam az énekesnő tehetségét, amióta felfedeztem, így nem meglepő, hogy a sztárokat és a felsőbbosztály lesújtó dal felkerült a listára. Egyszerűen imádom, hogy a fülembe mászik és ritmusos. Minden sorával teljes mértékben egyetértek igazából. A legnagyobb meglepetés azonban az, hogy Grammy-jelölést kapott, amit remélem sikerül díjra is váltani. Néha kellenek az olyan számok, amik egyszerűen rólunk szólnak.

2. OneRepublic - Counting Stars


Ez a dal szép lassan vált világszerte slágerre teljesen megérdemelten. Számomra egyszerűen az életről szól, hogy egyszer fent, egyszer lent, így nem maradhatott ki a szórásból. Ryan Tedder egyszerűen tud valamit.

1. Miley Cyrus - Wrecking Ball


Szerintem nem én vagyok az egyedüli, akinek ez az év dala, mert ez zseniális. A Grammy-nek a szegénységi bizonyítványa, hogy egyetlen jelölést sem kapott. Oké, a klip nem fejezi ki a dalt, ennek ellenére ez egy abszolút nagyszerű dal, ami megérdemelten lett sláger. Igaz, szokásos szakító szám, de olyan jól van előadva, hogy én más élethelyzetbe is bele tudom illeszteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése