Oldalak

2013. december 23., hétfő

Witches of East End: Hiánypótló boszis sorozat



 

Vannak boszorkányos sorozat próbálkozások a Charmed óta, ezek közül egyedül a The Secret Circle-t láttam, ami a gyenge színészi játék miatt maradt meg az emlékeimben, ezek sikertelenek voltak. Idén úgy látszik végre volt egy sikeres próba a Witches of East End személyében. Úgy látszik akadt egy méltó utódja a Halliwell-nővéreknek az East End-i boszik személyében. Valahogy nekem ez a sorozat felüdülés a szorgos hétköznapok között, hisz kellően szórakoztató, varázslatos, könnyed és egy kicsit szappanos.

A történet: Joanna Beucham egy elátkozott boszorkány, akinek ha a lányai elérik a 30. életévüket meghalnak, aztán megint teherbe esik velük újra és újra. Elhatározta, hogy ez most másképp lesz, ezért nem árulta el lányainak, hogy boszorkák, eddig mindig tudták. A testvére Wendy pedig gyakran meghal és átváltozik macskává.  Szóval halhatatlanok, akiket ez az átok sújt, viszont Joannat valaki meg próbálja eltenni láb alól.

Ez egy abszolút limonádésorozat, mert agykikapcsoló és díjazom benne, hogy nem akar többnek látszani, mint ami, amit a szappan csak erősít. Mivel a Lifetime-on ezért direkt nőknek csinálják, ami miatt egyes férfiakat ez eltaszíthat. Mondjuk, higgyétek el, hogy a kiszámítható szerelmi háromszögön én is összevontam a szemöldököm, mégis tudtam értük izgulni, mert az eyecandy faktor megvan, ez a tűrőképességem határain belül van még, úgyhogy kellően van adagolva és ez számomra az egyetlen hibája az egésznek.

A boszorkás vonal messze érdekesebb, mint Freya lelki vívódása a két férfi között, akik ráadásul testvérek is, ez a rész tényleg szappanos. Hisz itt van az átok, amit igyekszik elkerülni Joanna. Az az érdekes, hogy ki akar vele leszámolni. A főellenség személye végül is meglepő és a motivációja is érthető, viszont nekem a tipikus bosszúálló karakter. Na, neki az egyik csatlósa tetszett leginkább. Szerintem a CGI is nagyon szép. Olyan jók a trükkök.
 

A karakterek is kellően szimpatikusak és nők. Szóval feministáknak nagyon ajánlom.  A testvérek mind anyu-nagynéni és Freya-Ingrid kontakt remekül működik, főként az előbbi. Talán pont azért klappolnak, mert két egész ellentétes jellem. Joanna a komoly, érett családanya, míg Wendy a szenvedélyes, az életet élvező személy. Kb. a két testvér is ilyen, csak Ingrid az okos, míg Freya a tűz, ezért érthető az ő választása. Mondjuk Jo és Wendy-nek sokkal több a közös jelenete és érdekesebbek.

A háttértörténet és a mitológia felépítése is nagyon tetszik. Kapunk itt mindenféle teremtményt, varázslatot és átkot. Nekem igazából az tetszett, ahogyan a lányok felfedezték, hogy mik ők és el kezdték használni az erejüket. Ezzel kapcsolatban volt egy jó és várható csavar a finálé végén. Az is tetszik, ahogy a boszorkányok hátterét felépítik, hogy kik ők és igazából honnan jöttek, ami utóbbi fogja a problémákat okozni a 2. évadban szerintem.
A finálé szerintem izgalmas volt és tényleg kicsúcsosodott a történet. Szépen elrendezték a szálakat és két újat is nyitottak, viszont szerintem elég kiszámíthatóan lett vége az 1. évadnak. Elég szokásos cliffhangert kaptunk.

Összességében: 10/7
Nálam azért ennyit levisz a szappan meg igazából ennyi az egész, viszont a boszorkányság kellően sokat dob rajta. Szóval remélem, hogy ez a szint a 2. évadra is megmarad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése