Oldalak

2013. február 16., szombat

A Dal második elődöntő



A műsor még mindig ritka gyenge, pont, mint maga az Eurovízió, szóval tökéletesen ábrázolja, ami elég gáz. Egyszer néztem végig a döntőt, de ilyen pocsék nótákat és unalmat még soha nem láttam, ehhez képest az X Faktor tavalyi szériája drog volt. Lehet sejteni az igen negatív véleményemet az egészről. Végül a Dalt is néhány -szerintem- jó énekes miatt néztem meg, és maradásra bírnak talán ma is.

A 2. adás színvonalasabb volt valamivel, mint az első, bár sokat írtak, hogy a múltkori mezőny sokkal erősebb volt, mint a múlt heti, viszont az teljes unalomba fulladt, ezen legalább nem aludtam majdnem be, mert tudtam a béna dalokat szidni. Az egész csak azért tartott ott, mert Janicsák Vecát vártam, aki az este legjobb produkcióját nyújtotta. Tényleg kicsit jobban tetszett, viszont nagyon meglátszik, hogy az M1 csinálja, talán, ezért ilyen a műsor.





Kezdem a rossz dolgokkal, mert szerintem jobb a rosszat hallani előbb, azért, mert a jó után megkönnyebbülés van. A hangtechnika katasztrofális. Valahogy a zene elnyomja az énekeseket, látszik ott ismeretlen a sztereó fogalma. Basszus' az RTL szerezhettek volna képzett hangmérnököket. Talán ez az oka, hogy az egész majdnem élvezhetetlen. Valahogy ma nem lesz kedvem leülni megnézni. Azért mázli, hogy vannak igazi tehetségek, akik a hangprobléma ellenére tudnak érvényesülni.

A gyenge fellépőkről még szó sem esett. A legrosszabb egyértelműen Rami volt, akit elnyomott a zene és, ha hallottam nagyon hamis volt, semmi színpadi jelenléte sem volt, ezzel a szexis külsővel, inkább egy szőke copfos kislánynak tűnt, mint dívának. Annak örülök, hogy a zsűrinek volt mersze lepontozni. Igen, jól olvasod a zsűri mert ötöst adni. Tudom, én is meglepődtem, hogy a hetesnél kisebb számot is ismernek. Szabó Ádám is elég nagy csalódás volt a produkciójával. A többség átlagos volt, mondjuk ki, hogy bugyuta nótáik voltak, és egy-kettőt maga a zsűri szavazta tovább. Szerintem veszek mindegyiknek hallókészüléket.


A zsűriben apró pozitívumok voltak, hogy mertek kritizálni és lepontozni, ahogy már feljebb írtam, de mégis marha nagy csalódás az egész. Én főleg Rúzsa Magdira haragszom, akinek szeretem a dalait, de, hogy az ex-Megasztárosokat tolja, meg amúgy is, pedig sokkal többre tartottam, mielőtt ebben a vásári bohózatban részt vett. Totál ismeretlen arcról nem is beszéltem, az Rákay Philipe. Elvileg magyar, csak francia művésznévvel reklámozza magát. Gondolom, sok a pénze, ezért ültették be a székbe jobb ötletem nincs. Igazból róla az van előttem, amikor a bátyám elküldte melegebb éghajlatra. Geszti Péternek volt valami igaza, amikor beszólt neki, bár abban az is közrejátszott, hogy az ő dalait nem igazán juttatták tovább. Egyedül Csiszár Jenőt bírom, aki néha valami értelmeset is mond meg azért jól elő is adja magát.



Muszáj kiemelnem az este egyik legjobbját, akit a zsűri alul értékelt pontok formájában, az Janicsák Veca, aki profin énekelt, egy remek produkció volt, ahol tényleg a hang érvényesült, azért sajnálom, hogy ebben a szemétben kell újralátnom, mert egy jó énekesnő. Igaz, a szám nem a szívem csücske, de élőben sokkal jobb volt és átjött. Szavaztam rá és legalább bejött.
Vastag Tomi is tetszett, bár ő egy tök átlagos magyar nótával jött, viszont szerethető produkciót nyújtott, ahogy Éliás Gyula Jr. is. ByeAlex-et is bírtam azzal a bugyuta nótával, bár azóta is a fülemben hallom, hogy az oviba való. Mondjuk egy aranyos kislánnyal cukibb lenne, főleg ez a szöveg :)

Továbbjutott még Kállay-Saunders András, aki magyarul sem tud, amíg énekelt nem bírtam eldönteni, hogy milyen nyelven énekel, csak a refrént értettem, nem érdemelte meg az első helyet, Odett, jó hangja, de a dala unalmas, Gáspár Laciék felejthetőek. Őket a zsűri juttatta tovább, úgy látszik bevették a gyógyszert.

Összességében: 10/5
Ha belegondolok, hogy a kereskedelmi csatornák milyen jól leszerveznek egy műsort, ahhoz képest ez ritka... Szóval még mindig katasztrófa és Radics Gigi sem vesz rá, hogy maga a rosszabbnál rosszabbat hallgassak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése