Oldalak

2013. február 28., csütörtök

Pretty Little Liars: Az első részekről

Ez a hét nagyon összejött, ugyanis dolgozat-dolgozat hátán, szerencsére a hétvégére lecsengett, bár még így is lesz dolgom, hát én is suliba járok, mint a korombeliek nem meglepő, ezért voltam ilyen ritkás a héten, de I'm back, baby! Ideje szót ejteni a Csinos kis hazugokról. Nálam ez a sorozat egy ideje már tervben van, hogy megnézem, mert jókat hallottam róla. Úgy összesen öt rész néztem meg, de a héten nem igazán volt kedvem folytatni a lustaság miatt, bár egy filmet megnéztem, de annak is megvolt az oka. A PLL jelenleg a harmadik évadánál tart kint, nálunk úgy tűnik, hogy a RTL2 fogja sugározni. Én személy szerint vártam volna addig, de unatkoztam és ebbe bele akartam vágni. Ki tudja, hogy meddig nem adják le. Sok rész, de lassú dara lesz suli közben. Tovább spoilerekkel folytatom...

(Megjegyzés: Csak szerintem olyanok a promó képek, mintha a Bűbájos boszorkákból lenne?)

Hol volt, hol nem volt egyszer öt jóbarátnő, akik közül Alison, a csapat összetartója eltűnt, aztán ugrunk egy évet miután Aria visszatér Izlandról és kiderül, hogy ők már nem tartják a kapcsolatot, mármint a csajok. Zaklató üzeneteket kapnak egy bizonyos "A"-től, aki tudja a titkaikat, mert mindegyiküknek vannak piszkos kis titkaik, amit másokkal nem akarnak megosztani. Majd Alison is előkerül holtan. Így fest az egész eleje és ez elég izgalmas.

Igazából ez egy tipikus tinisorozat, ahol mindenki csinál rosszat és szeretnék, hogy ezek nem derülnének ki, de abszolút nem mondanám sablonosnak, sőt kimondottan egyedi, persze azért tinédzsersorozat, így levett a lábamról. A tartalomból kiderülő nyomozgatás és rejtély tetszik a leginkább, emiatt van egy sötét, rejtélyes hangulata az egésznek, és ez fog meg leginkább az egészben. Leginkább az "A"-szálnak köszönhető az egész jóság, mert végül is ha lányok ügyes-bajos dolgaikat néznék csak, lehet, hogy megkapna az "újabb vacak" jelzőt. "A" titokzatos, nem tudjuk ki, emiatt Gossip Girl-ös, bár azt sem láttam, csak az ismertetőjéről tudom, csakhogy itt viszonylag átlagos amerikai csajokat kapunk, aki próbálnak egy tragédiát feldolgozni. "A" mondhatni a gonosz karakter, feszegeti a határokat és nem lehet lerázni. Kíváncsi lennék, hogy tud ennyi mindent a négy barátnőről. Vajon miért zaklatja őket, mert nem bírok rájönni?

Volt egy nyomozó, aki elég idegesítően végezte a munkáját, bár nem igazán érdekel, hogy ki ölte meg Alisont, mert ennyire ellenszenves törtetőt még soha nem láttam, biztos a kisugárzása miatt tapadtak rá a többiek, mint a piócák. Őszintén, ha az írók azt akarták volna, hogy érdekeljen ez az ügy, akkor nem egy ilyen csajjal próbálnak meg meggyőzni. Mondjuk ez az utóbbi két részben háttérben volt. Amúgy érdekelne, hogy Alison halála és "A" között mi az összefüggés.

Szóval a drámai hatás megvan és a szövegek miatt sem képelnél senkit, mert egyszerűek, érthetőek és nem kínosak. Talán az A miatt működik, sőt nem talán, igen ez működik a legjobban. A megszólaló popszámok nem voltak rosszak, de már fel sem tudom idézni, nem hiszem, hogy az én hibám.


A kedvenc karakterem Aria lett, mert a jelleme elég közel áll hozzám és Lucy Hale is olyan természetesen játssza. Az ő titka, hogy az angoltanárával jön össze. Az első találkozásuk engem kísértetiesen emlékeztet Meredith-ére és Derekére, mert ők is egy bárban, hamar egymásnak estek és másnap leesik, hogy ugyanott dolgoznak, ez dettó ilyen volt. Igazából sokszor ezt a lépést tinisorozatokban nem lépik meg. Az ő magánéletét szeretem a leginkább. A szülei konfliktusa is érthető, igazából megértem, hogy nem akarta elmondani, mert ez mégis csak a szülei dolga, viszont ez befolyással lehet rájuk is. Bírtam Emily-t is és az ő leszbikus felfedezését, szimpatikus, kicsit üres, de aranyos karakter, olyan, mint Melissa a The Secret Circle-ban. Hannah egy belevaló lány és érdekes ő nem lett ellenszenves, mint Alison, pedig egyértelműen őt másolja, csakhogy talán belé szerethetőség is szorult. Még azt is megértettem, hogy miért lopta el a kocsit, mert megalázva érezte magát. Spencer, a maximalista családból származó, akinek a neve felett még nem tértem napirendre, mert ez fiú név még magyarul is és angolul is, bár ott jellemző a kétneműség. Az ő viselkedését is érhetőnek találom, mert a helyében már én rég besokalltam volna, bár nála elég gyors továbblépésnek éreztem a következő srácig.

Többnyire a mellékszereplők is jók, gondolok itt a szülőkre, akik között jó látni Holly-Marie Combs-ot, de a többség elég szimpatikussá vált ezalatt a néhány rész alatt.   
Azért jók ezek a mellékszálak, mert az egész nyomozgatás egy idő után unalmas lenne.

Összességében: 10/8
Emberi karakterek és a rejtély szál sokat dob, bár néha egy-két nyomozgatás lapos pl. Hannah a házban követi a vak csajt, általában rendben van. Nagyon megszerettem az egészet, úgyhogy vevő vagyok a folytatásra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése