Oldalak

2013. február 16., szombat

Albumkritika: Ákos - 2084


Ákos a mai magyar zene egyik meghatározó alakja. Több mint 20 éve van a pályán és Kossuth-díjat is kapott. Őszintén mást nem tudok róla. Nem vettem a fáradságot, hogy utána nézzek, szóval az előző lemezei is teljesen kiestek, mert nem hallgattam meg azokat, bár ami nótáját hallottam az rockos volt, bár nem annyira maradtak meg, csak az Ilyenek voltunk. Bele is vágtam a 2084-be, amit nem tudok, hogy bánok-e?




Ákos a jövőbe kalauzol minket, ami elég ideális minden rendben, nyugalom, csend és béke honol. Igazán ideális jövőkép. Jó tudni, hogy ilyen optimista. Bárcsak az album is valami könnyed lenne. Ez egy elég nehezen emészthető lemez, amit az elektronikus zenére vezettek vissza, mert igazi hangszert szerintem nem is hallunk megszólalni.Valahogy a gépzene az ötödik számnál már túl sok volt. Elején úgy voltam elég igényes elektronikus zene, bár nem szeretem ezt a műfajt, és tényleg jó marad, de eleged lesz belőle és az album végét kívánod. Az egy pozitívum, hogy zeneileg elég egységes, csakhogy az egész valahogy monumentális lett. Nem tudok rá más szót. Lehet, hogy a felénél le kellett volna állnom, valami mást csinálni, és úgy visszakapcsolódni. Nem tudom, hogy ezzel mi volt cél.



A dalok közül egy sem maradt meg, ami szintén a géphangok hibája, pedig a szövegek jók, de elfelejtettem a végére, hát nem egy slágerekkel teletűzdelt lemez, ami jó. Mázli, hogy azt a jövőt nem érem meg, ahol ez fog szólni, bár lehet. Talán Az előkelő idegent tudom kiemelni, de azt is csak azért, mert a rádióban hallottam. Igazából nem rossz vagy jó lemez, de nem tudok értelmeset mondani rá. Valahogy nehéz rajta fogást találni. Ha ez volt Ákosék célja, gratulálok, sikerrel jártak nálam legalábbis. A szövegekhez visszatérve ilyen élet igazságairól szólnak és amúgy Ákos jól belesimul ebben a modern világba.

Összességében: ???
Hatalmas kérdőjel az egész és leírtam fönt, hogy mi a bajom vele, de nem tudom pontszámban kifejezni, mert alapvetően nem rossz, csak valahogy túl sok az egész. Tudom, hogy másodjára el kezdtem hallgatni és lekapcsoltam. Lehet, hogy valaki jobban jár vele, mint én.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése