Oldalak

2013. február 9., szombat

Könyvkritika: Stephenie Meye - Bree Tanner rövid második élete


Úgy négy éve olvastam a Twilight Sagat, beleszerettem, ez nagyjából egy évig tartott, amíg kiábrándultam, mivel rájöttem, hogy ez egyáltalán nem jó könyvsorozat, csak egy átlagos, üres, tipikus, romantikus fantasy regény. A filmek meg szóra sem érdemesek. Le akartam zárni magamba, ezért elolvastam a kiegészítő kötet.


Tartalom: Bree Tanner egy tinédzseréveiben járó "újszülött" vámpírlány. A Napfogyatkozásban mindössze 10 oldalon szerepel, most 192 oldalon át követhetjük a történetét, mely új megvilágításba helyez eseményeket, szereplőket, érzelmi motivációkat. 
A könyv az újszülött vámpírok szemén át mutatja be a világot. Bemutatja az Eclipse utolsó napjait és sok olyasmi megtudható, amit Bella sosem tudott. 


A címben lévő rövid szó igaz kivételesen a kötetre, mivel mindössze 150 oldal, ezek ellenére nem olvastatja magát a regény, pedig talán ennyit tud Meyer, hogy ezt elérje, de úgy látszik kiveszett belőle vagy én nőttem fel. Azonban ez megérdemelt volna több oldalt, nem mint a Twilight Saga ami annyira feleslegesen el van nyújtva, hogy fáj, pedig ebben halad a cselekmény és tök jól ki lehetett volna fejteni mindent, úgy látszik az írónő, csak az unalmas dolgokat tudja ötszáz oldalban ecsetelni, és, ezért sajnálom a könyvet, mert összecsapott és kidolgozatlan. Üvölt róla, hogy pénzért készült el. Érzem, ahogy ki akarják halászni a pénzemet. Mázli, hogy könyvtárból vettem ki.

Van elképzelésem, hogy hogyan állt neki. Leült és megírta egy nap alatt, nem olvasta vissza. Annyira összecsapott az egész, ami a cselekményszálakban és a karakterekben nyilvánul meg leginkább. A szerelmi szál például teljesen indokolatlan és érthetetlen, mint Bella és Edward esetében, bár a hirtelen támadt barátság Bree és Diego között aranyos, de felesleges, enélkül is lehetett volna élni meg semmi célja sem volt. Riley-t sem ismerjük meg, csak megtudjuk, hogy vezető-féle. Talán egy-két információ morzsát Bree-ről és Diego-ról tudhatunk meg. Az egyetlen érdekes húzás, Fred volt, aki vámpír, bár semmit nem tudtunk meg róla, pedig engem érdekelt volna, mert szimpatikus figura volt. Úgyis tudom, hogy Stephenie-nak tehetsége van a jó dolgok nem kihasználásában. Ő köré pedig lehetne valami jót építeni.

Kár ezért, mert Bree-ből is sokkal többet ki lehetett volna hozni, hiszen alig csinált valamit szegény és még szimpi is volt. Nekem lenne egy millió ötletem vele. Például, hogy tinédzserként milyen nehéz vámpírnak lenni, hogy gyakorolja az önuralmat, hogy marad maga, hogy fogja fel a hazugságokat. Ilyenek miatt lesz dühös az ember. Amúgy semmit nem ad hozzá az eredeti történethez, mert amit az újszülöttekről írtak, azt már Jasper ellőtte. Szóval kiegészítésnek is totál felesleges.

Egy kicsit a stílusról, ami könnyen érthető, de totál átlagos. Őszintén találunk hasonlóan író, sőt jobbakat nála. Szerintem így én is írok regényt. Persze kapásból beugrott két fantasy regény írónő, akik lekörözik kolléganőjüket, Benina és Alice Hoffman. Kár, hogy Benina is érezhetően tőle merített, pedig jobb sokkal tud, mint ez.

Összességében: 10/4
Nagyon gyenge könyv, aminek az értékéből az vesz el, hogy baromi kidolgozatlan és sajnálom, mert ez túlszárnyalhatná az elődjét, mert nem lenne rossz sztori. Mindegy, nem tudom az írónőt sajnálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése