Oldalak

2014. április 25., péntek

Arrow: Nézd vörösben!



Az Arrow-ról a fináléig nem terveztem írni, most viszont olyat léptek meg a készítők, ami alapvetően megváltoztathatja a dolgok alakulását. Az elmúlt két rész óta nem volt különösebb változás, hozzák a színvonalat az apró hibákkal együtt, még így is ez a legszerethetőbb és legjobb szériám, bár el kell ismerni, hogy az idei részek, azért elmaradnak tavalyitól, bár még így is erősebb, mint az első évadban. Azt hittem, hogy egy sima Roy-központú epizódot kapunk a héten, viszont egész máshogy odavágott. Tovább spoilerezem.
Sok helyen olvasgattam teóriákat arra vonatkozólag, hogy megismétlődik a szigeten látott választós jelenet, amikor Olivernek Shado és Sarah között kellett döntenie, aki ösztönösen beugrott a szőke elé, mert felé tartotta Ivo a fegyverét, úgyhogy egy "balesetet" nagyított fel Slade. Sokan arra tippeltek, hogy esetleg a két Lance-lány közül kellene döntenie a hősünknek. Nem ők inkább valami sokkal erősebbre gondoltak. A két nővéres felállásnak szerintem nem is lett volna akkora hatása, mert ahogy olvasgatom valaki az egyik, valaki a másik halálának örült volna, így inkább örömokozás lett volna.

Ezzel szemben a készítők egy sokkal drámaibb felállást választottak, ugyanis Moira és Thea lettek az áldozatok, ami valljuk be messze hatásosabb, mintha valami szerelmi hisztit kihoznak belőle. Ha Moirat ölik meg, akkor az anyját veszíti el, aki az ember életében az egyik legfontosabb személy, Thea személyében pedig a testvérét, a kishúgát. Ez a jelenetsor talán a sorozat egyik legerősebb, legszomorúbb, legigazságtalanabb, legkétségbeejtőbb jelenete lett. Örülök, hogy ezzel kapcsolatban előre semmit sem spoilereztek el a készítők, nem, mint Jeff David, hogy csökkentse a hatást.


Moira hősiesen feláldozta magát, igazi anyaként viselkedett. A rész másodszori megnézése után rájöttem, hogy olyan is volt ez az egész, mintha búcsúznának Moira-tól, ahogy a helyzetet igyekszik megoldani a lányával. Szerintem a sorozat legjobb karakterei közé tartozott, így egy értékesebb szereplővel lettünk szegényebbek. Az ő halála szerintem nyomós, emiatt is lett hatásos a rész, mert Oliver az édesanyját veszítette el. Nagyon sajnáltam a karakter, bár remélem nem lesz semmilyen feltámasztás. Ezután azt látjuk, hogy Slade nemcsak a levegőbe beszélt, hanem cselekszik is. Egy karakter halálának változást kell hoznia a szálakban, az is lesz. Vélhetően még sötétebb tónust vesznek fel. Amúgy Moira tudta Oliver titkát is, és büszke volt rá. Le a kalappal az őt alakító színésznő előtt.

A rész többi része is szerintem teljesen rendben volt, hisz Roy bekattanása is jól megvolt oldva, ez a Terminátor viselkedés elég jól ment Colton Haynes-nek, bár így sem valami jó színész, Thea hisztizett egy sort, bár megértem őt, de nincs igaza, változás lesz a személyiségében, hogy a szeme láttára ölték meg az anyját, közben Sarah-ból előjött a húgvédő ösztön, szerintem volt igazság benne, egyelőre elmotorozott a naplementébe, hogy erősítést hozzon szerintem a bérgyilkos ligától. 


A flashback jelenet kivételesen nem a szigeten játszódott még Laurel is megkaptuk egy egész tűrhető formában. Amúgy a 19. rész végén Laurel tök normálisan elfogadta a titkot. Ha nem hisztizne, nem erőltetnék a nem létező kapcsolatát Oliver-rel, ha ilyen felnőttesen viselkedne becsszó a nézők fele nem kívánná a halálát. A kalandozás után a visszatekintés inkább Moira fiát védő viselkedésére reflektált. Szerintem a hajótörés előtt lehetett nem sokkal. Kiderült, hogy Oliver teherbe ejtett egy lányt. Amúgy én már gondolkodtam azon, hogy elég sok csajjal kavart Laurel alatt is, hogy egy balkézről született gyereknek lennie kellene, igazam lett. Amúgy megértem, hogy miért fizette le Moira a szimpatikus lányt, hogy védje a fiát, hisz az akkori Oliver erre még nem állt készen.

Kíváncsi leszek, hogy mikor kerül elő a rejtélyes gyerek, akinek a létezéséről Oliver nem tud. Azért a mai Íjász biztosan felnevelné becsülettel. Amúgy Moira rendes volt, hogy nem abortuszra adott pénzt, hanem egy életre. Azt is el akarta volna még mondani, hogy Malcolm él, akivel majd Thea teljes valójában az igazság tudtában találkozni fog. Anyunak elég sok titka volt, azért nem írt valamilyen végrendeletet ezzel, hisz van egy dolog, amit a hősnek is tudnia kellene.


Susanna Thompson remekül hozta végig a figurát, bár nem Moira volt a legpozitívabb karakter, az igaz, hogy nagyon szereti a gyereikeit. Feltétlenül ki kell emelnem Manu Bennett alakítását, mert olyan jól hozza Slade figuráját, mint főellenség, hogy a hideg is kiráz tőle, főként az, hogy ennyire hidegvérrel csinál mindent. Tudom azt is, hogy Stephen Amell nem egy színészóriás, valószínűleg sosem lesz egy Christian Bale, de szerintem nagyon jól beleszokott a szerepébe, és az utolsó 10 percben talán élete alakítását nyújtotta. Willa Holland sem generációja tehetsége, viszont kihozza azt Thea-ból, amit tud, így a végén ő is jó volt. Most nagy dicséret a színészgárdának.

Három rész van az évadból hátra, ami túlszárnyalta az előző etapot és a komolyságával abszolút megvett magának. A következő részek ismertetőiből egy ostromra emlékeztetnek, csak szerintem hasonlít a Christopher Nolan-féle Batman-trilógia záródarabjára. Emlékszem, hogy írtam akkor is, hogy valószínű az alkotók Christopher Nolan-rajongók, amiben igazam is lehet. Mindegy én nem láttam a filmeket, és nem is tervezem pótolni.

Összességében: 10/10
Csakis a vége miatt szórtam rá, mert ennyire erős drámai pillanatot még nem nyújtott a sorozat, bár Tommy halálának is voltak hatásai, azért ő közel sem volt olyan erős karakter, mint Moira, aki Oliver anyja, plusz egy egészen új szálat is feldobtak az alkotók, úgyhogy kíváncsi vagyok mi lesz abból. Tartok tőle a mai gyerekszínészek ismeretében. Izgatottan várom az utolsó három felvonást, mert annyi potenciál akad még itt. Az 1. évados finálé teljesen rendben volt, úgyhogy azt várom itt is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése