Oldalak

2014. április 7., hétfő

Videoklip: Coldplay - Magic & Midnight

A Coldplay az egyik kedvenc zenekarom, bár manapság nem hallgatom őket rongyosra, mivel nem igazán rukkoltak elő új számmal, hisz három éve dobtak piacra utoljára albumot. Folytatják a három évenkénti megjelenést, mert májusban érkezik a Ghost Stories-nak keresztelt korong, ami a 2011-es Mylo Xylotot követi a sorban. Nagyon örülök neki, hogy végre valami újat hallok. Tavaly ősszel a Catching Fire kapcsán adták ki az Atlast, ami egy zseniális szem, és sajnos semmilyen nagyobb elismerést nem nyert, a régi Coldplay-gyökerekhez nyúlt vissza. Szerintem az új album stílusát is előrevetíti.
 
 
A Magic az első hivatalos kislemez, még március elején adták ki, azonban pont ma érkezett meg hozzá a hivatalos videoklip. Mostanában ennyire szentimentális, elgondolkodtató, kellemes szerelmes dalt nem is hallottam. Igazából rendkívül egyszerű szöveggel rendelkezik, ami szerintem a szerelemről szól. A stílusán érezhető némi elektronika, amit az a emberi fül számára inkább kellemessé sikerült varázsolni. Kicsit olyan, hogy ráillene a Mylo Xyloto vagy akár a X & Y-ra, mert tényleg a korábbi Coldplay-t idézik fel a hallgatóban. Igazából nem tudom, hogy miért fordultak vissza a korábbi évekhez, amikor sikeres volt az előző korszakuk. Nekem végül is mindegy, amíg ilyen kellemes nóták lesznek a lemezen.

A dalhoz készült videoklip szerintem nagyon ötletes, ugyanis varázsolnak benne a szám címéhez híven. A klipben egy nőt láthatunk, aki varázsol, de a férje elnyomja, bántja, Chris Martin pedig neki dolgozik. Én azt szűrtem le, hogy a Chris által alakított figura szerelmes a nőbe, plusz meg is menti az alávaló férj karmai közül. Rendkívül egyszerű történet. A stílusa pedig a '20-as, '30-as évekbe nyúlik vissza, mert egy némafilm, plusz fekete fehérben lett elkészítve a klip. Nekem nagyon tetszik, ilyen jó kis videót nem is láttam mostanában.
 
 
A Midnight még jóval a Magic előtt lett kiadva. Bevallom nekem ez a szám nem tetszik, egyrészt ez agyon van nyomva géphangokkal, és ráadásul Chris Martin hangja is el van torzítva, amire nem értem miért volt szükség. A klip már valami pozitívabb, mert éjjeli fekete-fehér készültek, ami kimondottan jól áll a számnak, meg hát mégis csak éjfélt jelent. Itt legalább láthatjuk mind a négy tag körvonalait, és örülhetünk, hogy feltűnnek.

Az album mindössze kilencszámos lesz, ami meglepően kevés az az előtti 14 trackjéhez képest, de lehet, hogy a visszatérés a gyökerekhez kicsit számritkítást jelent, hisz a korábbi munkáikon is 10-11 nóta volt. Én mindenesetre várom a májusban érkező alkotást, ami nem bánom, hogyha olyan lesz, mint régen. Mondjuk, inkább Magic-szerű nóták legyenek rajta, mert azok érezhetően, hallhatóan sokkal jobbak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése