Oldalak

2014. április 5., szombat

Veronica Mars: az 1. évadról



Emlékeztem, hogy régen, amikor kicsi voltam, akkor a Viasat 3 adott egy sorozatot (meg még más sokat) az a Veronica Mars volt. Most el kezdtem darálni, mert gondoltam, hogy ez a tökéletes lazulás az osztályozó, érettségi, nyelvvizsga közti feszültség közben. Igazából tavaly nyáron jött velem szemben, hisz a rajongók gyűjtöttek pénzt azért, hogy végül is egy lezáró filmet kapjon a háromévados széria, amit 2007-ben a csökkenő nézettség miatt kaszáltak el. Ha belegondol az ember, azzal a nézettséggel manapság sima túlélő lenne a CW-n. Masszív rajongótábor és kritikai elismerés volt, csak nézők nem voltak. Kár, hogy a CW tiniszériái nem ilyenek, mint ez.

Kimondom azt, amit valójában gondolok, hogy ez a létező legjobb tinédzsereknek szánt sorozat. Tény és való, hogy a CW dob jó szériákat piacra, mint az Arrow vagy a Supernatural, de a kifejezetten csatorna jellegzetességeit felvonultató drámájuk, ami jó is, az nincs igazán. Oké, szeretem a Reignt, de az udvarhölgyeket még mindig lelőném és túl sok a szappan, Star-Crossed szerelmi trapéz, The Vampire Diaries szerelmi nyáladzás Salvatore-tesók után, az The Originals családi faktorra gyúr. Tényleg jó egy igazi nekem való szériát előkapni végre.

A Veronica Mars nem egy tökéletes sorozat, de például a manapság futó nyomozós szériákat lazán kenterbe veri. Mi lehet a legnagyobb erénye az egésznek? Az biztos, hogy Veronica karaktere remekül el van találva. A nézése közben azon gondolkodtam, hogy manapság ennyire talpraesett, szimpatikus, okos főhősnőt manapság még filmekben sem igazán írnak, mindenki szenved, szerelemért ácsingózik. Kérlek, azért egy tinédzserlány lelke ennél összetettebb. Veronica a tökéletes példakép, aki egy igazi túlélő. Először kidobja álmai fiúja (ezért nem is kéne sajnálni), megölik a legjobb barátnőjét, az apját meghurcolják, mert öribari apuját vádolja, majd végül egy bulin arra ébred, hogy megerőszakolták. Ezek után merje nekem valaki a karakterfejlődését lebecsülni. Egyszerűen próbál tovább élni erővel, ezért olyan, amilyen. Persze, ő sem angyal, kiütköznek a hibái, de bírom. Kristen Bell pedig kitűnően hozza a figurát.

Maga a széria is azt az üzenetet közvetíti a befogadó számára, hogy ha meghurcolnak, ne az ereidet vágd fel, hanem állj talpra, mert az életet folytatni kell. Egy abszolút pozitív példát mutat a felnövekvő generációnak. Emellett nem szájbarágós, hanem hagyja az embert gondolkodni, hogy most mi lesz, és még meglepetést is tud okozni az embernek. Nekem különösen a laza, mégis kemény vagyok hangvétel dominál. Plusz remek beszólásokat, párbeszédeket írtak a készítők. A legeslegjobban pont Veronica szarkasztikus megjegyzéseit bírom.

Nemcsak egy tök jó főszereplőre van szükség, hogy a gépezet működjön. Szerencsére vannak jól eltalált karakterek, viszont itt úgy érzem, hogy kicsit hibáztak az alkotók, ugyanis szinte az összes figura eltörpül Veronica mellett. Azonban közülük egy valaki kiemelkedik, az pedig Keith Mars, Veronica édesapja. Egyrészt tudjuk, hogy kire ütött apuci lánya. Mindketten elég hasonló jelleműek, így tökéletesen kiegészítik egymást a képernyőn. Leginkább nekik hoznak össze jó dialógusokat. Keith egy olyan apa, akit a legtöbben kívánunk maguknak, mert önállóságot is ad, igazából felnőttként kezeli a lányt, másrészt nagy szíve van, és bármit megtenne a lányáért.

Ahogy írtam már a többi mellékszereplő, akik fiúk, igazából nem rúgnak labdában egyáltalán Veronica mellett. Wallace igazi legjobb barát, Duncan Kane nem tudtam megkedvelni, szerintem eleve pszichopata feje van a színésznek, Weevil sem valami extra. Közülük a legérdekesebb Logan, viszont ő is a megismerés után lesz összetettebb. Igazából az elején egy sablonos nagyképű, seggfej, gazdag gyerek, azonban ahogy megismered a családját, érted miért ilyen. Szerintem túlságosan sok teret kap, bár kemény az élet otthon. Az elején kifejezetten idegesített, viszont a vége felé egy elolvadtam, azonban a magamat-menőnek-hiszem viselkedésével általában megint jégcsap lesz.

Az 1. évad folyamán egy remekül felépített átkötő szálat találtak ki, ami teljes egészében Lily gyilkossága köré épült, ugyanis meg volt győződve arról, hogy nem a jó tettes ül a rács mögött. Nagyon díjaztam a sorozatban, hogy az igazából heti ügyes szál mellett fokozatosan haladtak, bonyolódtak a főszálak. Szerintem maga a gyilkosság misztikuma tökéletesen volt megcsinálva, mégis nekem leginkább a csattanója miatt volt érdekes. Szerintem nem akkora spoiler, hogyha elárulom az évad végén meg lesz a gyilkos, akinek a személye meglepő, viszont, ahogy a karakter bemutatták érthető volt. Örülök, hogy igazából nem volt random.

Egyedül az idegesített, hogy sajnos szerintem túl sok volt a szappanos pillanat, amiket igazából az évad megnézése után fedeztem fel. Persze, el kell ismernem, hogy ez a vonal is nagyon tudott izgatni, hogy basszus látnom kell az "új" részt. Attól még kár volt erőltetni a "ki az apám?"-vonalat. Mondjuk, ezen gondolkodtam az órákon. Viszonylag jól kezelték, ahogy Veronica magánéletét is. A másik zavaró tényező, hogy a rendőrség elég impotensnek tűnik. Úgy értem, egy gyilkossági ügyet egy 17 éves lány derít fel. Talán emiatt is lett a seriff figurája is egysíkúan talpnyaló, beképzelt, aki nem tud jól csinálni semmit, erre pedig Keith Mars a Nap Hőse.

Amúgy hihetetlen, hogy mennyi ismerős arcot láttam ezalatt az egy évad alatt. A 2. részben például Paris Hilton gyakorlatilag önmagát alakított elkényeztet plázacicaként, majd Leighton Meester, aki ugyanolyan elutasító volt, mint a Gossip Girl pilotjában, aztán Max Greenfield, aki a New Girl-ben alakítja Schmidtet, itt jóval visszafogottabb figurát játszik. Végül a mai ismert szereplők közül a legtöbben Amanda Seyfriedet fedezzük fel, aki az egyik mellékszerepet játszotta, bár nem kiemelkedő az alakítása, de korrektül el van.


Összességében: 10/8
Ha a tiniklisék nem lennének simán kiszórnám a magasabb pontot, még így is azt mondom, hogy mostanában ezt sem adom bőkezűen. Nem is értem, hogy ez eddig hogy maradhatott ki az életemből, amikor az egyik legjobb sorozat, és azt hiszem, szeretem Kristen Bell-t. Szóval akinek kimaradt, tessék megnézni. Ha problémád van, hívd Veronica Marsot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése