Oldalak

2014. április 16., szerda

Game of Thrones: Kezdett a 4. évad



Nem tudom, hogy mi vezetett arra, hogy elkezdjem hetiben nézni a Trónok harcát, viszont az évadnyitó alapján megállapítottam, hogy én egész megszerettem a szériát, viszont a kákán is a csomót keresem-féle közeledés. A mostani két rész pedig meggyőzött arról, hogy miért ilyen elismert kritikailag és nézettségileg, hisz az évadnyitó 6,6 millió embert ültet le a HBO elé, a második rész is 6,3 millió nézőt vonzott, úgyhogy tényleg a csúcson vannak, sőt a csatornának jelenleg a legnézettebb műsoráról beszélünk.

A 4. évad nyitánya különösebb plusz nem volt, mégis teljesen korrektül össze volt rakva mindkét rész. Egyszerűen szórakoztató, vicces és drámai is tudott lenni. Akadtak bizarr pillanatok. Egyedüli hiba szerintem még mindig az, hogy a túl sok történetszál közül vannak, amik nem kötnek le és időpazarlásnak tűnnek, bár így is elég jól belesűrítik az egyórás játékidőbe. Valahogy most fogott meg engem először. Jó volt látni, ahogy zajlik a cselekmény. Tovább spoilerezem.
Az évadnyitóban drága félkezű Lannistair-lovagunk hazatért, akire láthatólag a szeretett nő és apuci is pikkel, előbbi szerint minden az ő hibája, míg utóbbi elengedte a kezét, mert nem fogadta el az örökségét, mert felesküdött. Mondjuk azt gyakorlatilag megszegte, hisz Cersei-vel több alkalommal bizalmas kapcsolatba került. Leginkább Királyvár képsorai szórakoztattak, ahogy szegény Jamie-t gyakorlatilag leprásként kezelik. Egyedül Tyrion értette meg. Sajnáltam, mert gyakorlatilag mindenki utálatosan viselkedett vele szemben. Arra vagyok kíváncsi, hogy a folytatásban hogyan boldogul a bal kézzel.

Az első részben talán még Danerys királynő útja volt érdekes. (Amúgy tudtátok, hogy sok amerikai a Khaleesi névvel bünteti a gyerekét.) A sárkányokat annyira nem tudja megzabolázni, közben egy újabb rabszolgatartó város felé tart. A Keskeny-tengeren túl a Véreb és Arya duóján szórakozhatunk, mert ők ugye a legelképzelhetetlenebb párosítás, pont ezért működnek ennyire jól. Sem a Vadak, sem a Fekete várban történő események nem érdekeltek. Egy zombi sem volt.

A második rész az utolsó húsz perce miatt ütött igazán
. Megtörtént végre a királyi esküvő a különféle módszerekkel kivégeznélek Joffrey és az édenkerti bájos hölgy között. Ott szinte tapintható volt a feszültség a levegőben, főként, hogy az egész Tyrion megaláztatásáról szólt. Mondjuk az öt király csatája sem tetszett a lagzin ülő hozzátartozóknak, ezt törpékkel játszatták el. A párbeszédeken is érezhető volt a megaláztatás és a másik akaratának alávetem magam. Fogalmam sincs, hogy mitől volt ez ilyen zseniális, viszont mesterien fel volt építve.

Egy igazi csavar dobtak be végére, hisz meghalt Joffrey, akinek a sírján, majd táncot lejtek. Komolyan mondom, ennyire karakter halálnak még sosem örültem. Az is igaz, hogy szívből utált szereplő most nincs is a stábban. Azt dicsértem már a szériában, hogy főszereplők irtása terén tökösek ölni. Itt sem számított senki arra, hogy a királyt megmérgezik, amit Tyrion-ra fogtak, mivel ő volt a pohárnok. Mondjuk nem ő volt, hanem szerintem Sansha, hisz egy fickó igyekezett őt kimenteni. Fel vannak borítva az erőviszonyok, így megint új felállás. Amúgy kíváncsi vagyok, hogy kiveszi át a trónt.

Összességében: 10/8

Hatalmas dicséret a szériának, mert nagyon jó volt ez a két rész. Remélem, hogy a többi is megközelíti ezt a színvonalat. Tele van potenciállal és további váratlan fordulatokkal. Egyedül a történetszálakon ritkíthatnának meg még pár szereplőnek nyoma veszhetne. Két dolog még mindig idegesít, hogy még mindig nem érkezett meg a fránya tél, a másik, hogy Daneryséknek ideje átkelni, hogy leigázzon mindenkit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése