Oldalak

2014. április 6., vasárnap

The Walking Dead: Véget ért a 4. évad

A The Walking Dead idei évadáról nem nagyon írtam, pontosabban az ominózus 14. rész után, ami talán a széria egyik legdrámaiabb és legerősebb epizódja lett a végkimenetele miatt. A 4. évad szerintem elég jól sikerült, főleg a második felében a vándorlás. Az volt végig érzésem, hogy a készítők rájöttek, hogyan kell felépíteni egy szezont, ráéreztek, mert itt végig a tudatos tervezést, ami a 3. évadnál szerintem nem volt meg, mert annak az évadnak a második fele valami marha unalmas volt két részt leszámítva. Most többségében jó volt az évad felépítése, mert lassú volt, azonban tudták, hogy mikor kell akciót dobni az embernek.

A plakátok és a promók alapján a finálét ütősnek vártam, hát enyhén átverve érzem magam, mert közel azt kaptam, amit vártam. Nem csodálnám, hogyha valaki azt mondaná, hogy ezután kukázná a szériát. Igazából maga az epizód nem volt rossz, de inkább egy átkötés volt, mint évadzáró. Az írók előrevetítették nekünk az 5. évadot, amire felkeltették a figyelmemet. A résznek az volt a szépséghibája, hogy a készítők tényleg átdobták a nézőket, mert közel sem azt történt, amik a promók, a plakátok ígérgettek, hisz az volt a szlogen, hogy "Who will survive?". Tovább spoilerezem.

A rész első felében láttuk, hogy a kis csapat (Carl, Michonne, Rick) a Végállomás felé tartanak, azonban éjszaka megtámadja őket egy banditacsoport, akikkel Daryl vándorolt, miután Beth eltűnt. Eléggé meglepődött, amikor meglátta a barátait. Körübelül ez a rész volt legizgalmasabb pontja, ugyanis Rick bevadult. Kiderült, hogy mennyire állatias tud lenni az ember, hát ő csak a fickó nyakából harapott ki egy darabot, ezért feküdt a rész legelején eksztázisban, ez volt az első 10-15 perc. A finálénak a legjobb pontja ez volt. Igazából a rablók nem bántam, hogy meghaltak, főleg amelyik Carl-lal akart tenni valamit. Mondjuk arról fogalmam sem volt, hogy honnan a fenébe tudtak Rickékről.

Az epizódnak legalább a felét egy flashback-jelenet sor tette ki, ahol nézhettük a börtönben gazdálkodó kis csapatot. Engem ez személy szerint nem érdekelt. Valahogy felesleges volt ellőni. Értem én, hogy valahogy Rick jellemfejlődésére utaltak, hisz börtönben békés, kint meg egy vadállat. Az én válaszom erre, hogy a túlélési törvényei. Amúgy meg is lepődtem, hogy az évad második felében kifejezetten keveset szerepelt Rick, azonban kiderült, hogy ki az igazi főszereplő. Igazából szeretjük az őrült énjét. Nekem a rész végén elhangzó közhelyes mondata is bejött.

Az utolsó harmadban pedig végre elérkeztünk Terminushoz, pontosabban már múlt héten Glenn, Maggie, Sasha, Bob, a doki, a leszbi csaj, a vörös katona és szexi barbi elértek már oda. Azért Rickék Daryllel kiegészülve bementek, azonban rájöttek, hogy valami nincs rendben, amikor társaik cuccait látják az állomás lakóin. Aztán támadtak. A sorozatban először akadtam fent azon, hogy ott van túlerőben az állomás, és nem hiszem el, hogy senki sem találja el a négy embert, ennél még én is jobban célzok. Rossz a váltás, mert erre a helyre konkrétan egy részt szerintem kellene áldozni, így még van benne potenciál. Valószínű a hely lakói erős kannibalista hajlamúak, mivel az emberi csontok eléggé utaltak rá. Szóval mindenki egy vagonba be van zárva.

A legnagyobb bajom az volt, hogy a fontosabb szereplők közül most senki sem halt meg. Oké, elegen hulltak el az évad folyamán. Beth-ről nem derült ki, hogy él vagy hal-e. Elég szépen építgették a karakterét, úgyhogy remélem nem ölik meg szokás szerint. Aztán Carol, Tyreese és Judith trió sem szerepelt egyáltalán. Lehet, hogy ők lesznek a felmentő sereg? Hát komoly bajban vannak Rickék, úgyhogy kíváncsi leszek, hogy ősszel hogyan törnek ki áldozatok árán.

Szerintem idén elég jól ment a készítőknek a karakterizáció, sőt kifejezetten idegesítő szereplők sem voltak, ez egy hatalmas pozitívum. Például Carl és az őt alakító színész végre megérett, nem volt hisztis liba annyira, Michonne-t pedig teljesen sikerült megkedvelnem, úgyhogy végre megismerhettem a hátterét, aztán jól elszórakoztam a Carl-lal való barátságán. Mindenesetre nekem a legjobban a Beth és Daryl páros tetszett, azért mert ég és föld a két szereplő.

Összességében: 10/7,5

Úgy érzem, hogy még fejlődnie kell ennek az egésznek, mert korántsem ez a legjobb széria. Mindenesetre szépen építi a maga útját. Egyedül az zavar, hogy az írók nagyon kevés hatásos részt dobtak be idén. Amúgy a színészek sincsenek néha a helyzet magaslatán. Itt derül ki, hogy itt nem a karakterek, hanem többségében a történet erős. Azért nem adtam többet, mert voltak hézagok, unalmas részek, azonban ez egy kiindulás a következő etapra, úgyhogy fel van adva a lecke. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése