Oldalak

2014. június 9., hétfő

Scandal: Botrányos minőség

 

A Scandal-t elérte a néhány évad után jelentkező átok, hogy romlott a minősége. Csalódott vagyok a 3. évad után, pedig az évad első fele még tetszett is, bár utólag belátva erősnek érzem a 10/9-et, hisz akkor is kilengett a lóláb, viszont az évad második fele egyszerűen bosszantó lett. Kétségtelenül jó drámasorozat, viszont nem emiatt az etap miatt fogják a magyar nézői a szívükbe zárni, hát idén a The Good Wife lealázza. A készítőkkel elszaladt a ló, hiszen akció szappanoperába ment át a végére, meg olyan banális dolgokat találták ki. Nem hiszem, hogy a négy résszel kevesebb berendelés indította el a lejtmeneten. Lehet, hogy csak most rajzolódnak ki a hibái.

Elrontottak mindent a túlzót szappanosítással. Az Elnök és Olivia kapcsolata már nyögvenyelős három év után, hogy a kapcsolatukat sehogy sem sikerül megoldaniuk, mert a világ egyik legbefolyásosabb politikusáról beszélünk. Áthozták közéjük a 2. évad szerelmi háromszögét, amit akkor mesterien kezeltek, idén meg meghatni sem tudtak vele. A többi szereplő magánéletébe is behoztak mindenféle szerelmi kavarást, hát azt hittem, hogy ennél nagyobb hülyeségekre nem futja tőlük, erre robban a szappanbomba. Alapvetően a jó szerelmi szálakat én nagyon szeretem, mint mondjuk a Teen Wolf-ban, azonban itt elborult a készítők agya. Azt hiszem, hogy nem hiába van kevés női showrunner. Szerintem kevés romantika lehet Shonda Rimes életében.

 
A történet is egy olyan irányba ment el a terrorizmus és a titkos szervezet behozásával, amivel elvesztette a kezdeti szépségét. Az ember megérti, hogy kell az átkötő szál, azonban nem olyan áron, hogy a kezdeti alapokat felrúgják. Jobban tetszett, amikor arról szólt az egész, hogy Olivia próbálja a botrányokat eltussolni, mint a mostani gyilkosszervezet felszámolni. Ezután egyáltalán nem éreztem a realitás talaján magamat. Azért annyira nem felejtették el, hogy honnan indultak, mert legalább a politika az új választással visszatért a háttérbe, így a régi zsenialitása néha megcsillant a sorozatnak. Tovább spoilerezem.

Quinn karakterét teljesen elbarmolták a szerelmi szálakkal, pedig a B613-ba való beépülése nekem tetszett, viszont az, hogy összejött Huck-kal, miután megkínozta, hát a falat kapartam. Hirtelen a bérgyilkos fasziba szerelmes, utána a megkínzója karjába dől. Nem tudom, hogy ki volt az az elmebeteg, aki ezt kitalálta, de én azonnal kirúgnám, pedig nekem ő az egyik kedvenc karakterem. Olyan szépen építették fel, hogy egy huszárvágással szépen a sírba döntsék.


Izgalmasnak tűnt, hogy Harrison is kap végre egy saját történetszálat, hisz egy régi ellenségtől félt, aki ki volt tiltva az országból, erre csak az exbarátnője, aki fekete ügyletekkel foglalkozik. Itt akkor akartam kiszaladni a világból, amikor lefeküdtek egymással, ezért volt ennyire betojva, hogy utána orgazmusa legyen. Szegény Abby kapta meg a háttérfigura szerepét, pedig az ő kapcsolata David Rosen-nel volt a legszebb összes közül. Szerencsére őket jól tudták kezelni.

Az Elnök elég sokszor kitudott borítani, mert nekem nem tűnik egy rátermett politikusnak. Őszintén én biztosan nem szavaznék rá, ugyanis a legnagyobb problémája az, hogy nem kap cukorkát, duzzog. Teljesen olyan a kapcsolata Liv-vel, mint egy kamaszrománc. Az USA népe bízik benne. Rábízzák a hazájuk irányítását, amikor alig csinál valamit, csak a saját egoját akarja kiszolgálni. Nem utálom, csak unalmas számomra, bár az utolsó részben végre valami értelmeset is írtak számára. A legmeglepőbb húzás az volt, hogy meghalt a fia.

A főkarakterek nem álltak a helyzet magaslatán, viszont Mellie és Cyrus még mindig zseniálisak. Nem is értem, hogy Bellamy Young miért nem kapott még Emmy-díjat, hisz remekül hozza Mellie-t, aki kétségtelenül a legjobban összerakott figura. Egy gonosznak tűnő rideg nő, mégis komoly háttere van. Tetszett, amit végül is kihoztak a figurájából, viszont seggbe rúgnám az alkotókat, hogy az egyetlen örömforrást elvették tőle. Cyrus ugyanolyan ravasz róka, mint volt. Az ő karakterével is gonoszul elbántak a végére, hisz élete szerelme meghalt. Tetszett a gyászfolyamata.

A B613-mal kinyírták a nagy részét az évadnak, pedig az elején szuper ötletnek tűnt, viszont ilyen áron kár volt előhúzni. Akkor is húztam a szám, amikor kiderült, hogy Olivia anyja él és terrorista, míg apuci a gyilkos szervezet feje, utóbbi tetszett. Sejtettem, hogy nincs egyszerű háttere, de ez már nem valósághű. Ennek a szériának a politikai ármánykodásról kellene szólnia, mint a House of Cards-nak, nem pedig Homeland-ként viselkednie. Sajnos a cliffhanger-ből ítélve továbbra is jelen lesznek.

A legnagyobb bajom az, hogy a nézettség pont ezalatt a szezon alatt nőtt, így meg lesznek győzve az alkotók, hogy jól csinálja a dolgukat, pedig nagyon nem. Ezek szerint az amerikai nézőknek az ilyen mértékű kavarás nagyon bejött, pedig szeretném vissza a kezdeti hangulatot és pitiáner ügyeket. Amúgy a legócskább cliffhangert dobták be, mert Olivia elutazott Jake-kel karöltve, ennél gagyibb nem lehetne, hisz úgy is tudja a mezei néző, hogy visszajön, hisz ő a főszereplő, az alappillér. Ha érdekel, szerintem Olivia nem adott hozzá sokat az évadhoz.

Összességében: 10/6

Szórakoztató volt az évad, azonban magához mérten alulmúlta nagyon magát, pedig a 2. évad 10/10-es volt. Valahogy az én ízlésemnek nem sikerült megfelelniük. Nagyon elszaladt velük a ló. Görcsösen igyekeztek valami hatalmas történetet kerekíteni, aminek az eredménye egy hatalmas, szappanos, pocsék katyvasz volt. Ez messze nem kaszaszint, hisz még elnézegetem, mert még vannak előnyei. Remélem, hogy a készítőkhöz eljut az, hogy nem jó irányba haladnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése