Oldalak

2014. június 25., szerda

The 100: korrektül teljesített az 1. évad



A The 100 pilotjáról volt egy kritika, amiből az volt leszűrhető, hogy előhúzzák a CW sorozatokra jellemző kliséket és tele van potenciális lehetőségekkel a helyszín, történet miatt. Őszinte leszek, engem teljes mértékben megnyertek maguknak az alkotók a posztapokaliptikus témájukkal, ugyanis részről-részre egyre jobban kikupálódott, plusz a szezon második felében szépen építették fel az évad főszálát, a földiek és a százak közötti csatát. Szerencse, hogy az Arrow felvezetését jól tartotta meg, plusz a nyári időszakban egészen elfogadható adatokat szállított, így zsebben van a 2. évad, amit már ősztől láthatunk.

Mennyire CW-s a CW-i széria? Szerintem közel sem lett annyira ráerőltetve a csatorna jellemzői, amik vannak, azok nem kapnak nagy teret. A nélkülözhetetlen szerelmi háromszög nélkül sem úsztuk meg, ahogy Octavia csapongó romantikus életének is tanúi lehetünk, viszont annyira sok játékidőt nem fordítottak erre, inkább többet foglalkoztak a túléléssel és a tinik rendszerének kialakításával. Az egyik legnagyobb pozitívum, hogy nem nyomatták tele az egészet gagyi popszámokkal. A készítők igyekeztek a történetre fókuszálni.

 


A főbb karaktereket valamennyire sikerült felépíteni. Szerintem a legjobban Bellamyt sikerült eltalálni, ugyanis az elején nagyon unszimpatikus volt, viszont ahogy szépen elkezdték építeni az egyik legjobb karakter lett, aki igazából felnőtt vezetői feladatokhoz, bár gondolom a húga és Clarke volt rá pozitív hatással. Clarke-ot is megkedveltem, mert szerintem bölcs vezető vált belőle, és éretten kezelte a különböző helyzeteket. A többi kiemelt szereplőt Octavia-t, Monty-t és Jasper-t hanyagolhatták volna, bár valami személyiségfoszlányt mindegyikük kapott.

A Bárka szereplői is el voltak találva, ott leginkább Kane fogott meg, akiből azt hittem, hogy negatív szereplő lesz, ahhoz képest ő is pozitív irányt. Abby karaktere is megfogott, viszont nála egy döntést nem értek, hogy miért tett, viszont anyatigris, ugyanis igyekszik mindent megtenni a lányért. Jaha-val sem volt bajom, főként a fináléban mutatott viselkedése miatt kedveltem meg, hisz megtudhatjuk, hogy igazából nem egy rossz embert látunk a képernyőn.


Sajnos a gyenge színészi játékot sikerült megőriznie a legtöbb földi srácnak, nekik csak a karaktereik voltak normálisan megírva. Közöttük kétségkívül Bobby Morley játszik a legjobban, meg talán Eliza Taylor alakítását lehet még elfogadhatónak nevezni, talán legjobban a földön élő Anyát alakító színésznő maradt meg. A felnőtteken, Henry Ian Cusickon, Isaah Washington-on és Paige Turco-n azért meglátszik, hogy van tapasztalat a hátuk mögött, így lejátsszák a gyerekeket.


Tetszik, hogy a készítők nem szívbajosak, ugyanis nagy mértékben jelen van a brutalitás, ami valamennyire hitelesebbé teszi ezt a világot. A különböző mellékkaraktereket különféle módszerekkel iktatják ki, ahogy a százak sem szívbajosak, ezen a téren Bellamy jeleskedik. Nem is egyszer a táborban kínzás is történik. Leginkább az tetszik, hogy nem riadnak vissza a haláltól, ugyanis a könyvben volt egy jelentős karakter, akit a sorozat felénél simán elintéztek.

A szerelmi háromszög Raven-Clarke-Finn között van, amit Clarke szerintem meglehetősen éretten kezelt, ugyanis nem hisztizett. Szerintem teljesen lefoglalta a vezetés. Raven elég semleges számomra. Finn olyan számomra, hogy mehetne a levesben. Szerencsére a nyál nem töltött ki sok időt. Octavia szórakozott a pasikkal, mert a Bárkán 16 éves koráig be volt zárva, úgyhogy élheti az időt, bár a földivel kialakult kapcsolatát szerintem megmagyarázhatták volna jobban.


Amúgy a sorozatnak van egy shippelt párosa, az pedig Bellamy és Clarke, hogy őszinte legyek, nekem is ők a kedvenceim, mert jóval több potenciált érzek az ő esetleges szerelmük esetén, mint a Finn-Clarke-ban. Ha belegondolunk Bellamy jó vezetővé válása főként Clarke-nak köszönhető. Szerintem passzolnának. Valahogy náluk jobban működik az, hogy fokozatosan megismerik egymást, aztán kialakul valami közöttük. Majd meglátjuk, hogy az alkotók mit gondolnak.

A finálé igazából megkoronázta a sorozatot, mert talán ez lett a legjobb részük. A legjobban a zenekezelés tetszett, ugyanis a hangulathoz passzoló számokat választottak. A földiek és a százak összecsaptak, ami igazán jól sikerült, ugyanis kicsit megismerkedtünk a taktikai cselekkel. A cliffhangerek pedig igazán ütősekre sikerültek. Ha itt elkaszálták volna, azt hiszem, hogy sokan sírtunk volna. Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a szereplők sorsa.


Összességében: 10/7
Én úgy gondolom, hogy idáig sikerült feltornáznia magát, annak ellenére, hogy néha több sebből vérezik, például mindenkin van smink és többségében ápoltak, a színészi játék hiány vagy a szerelmi bonyodalmak. Szerintem lehet, hogy kicsit több epizódszámmal jobban működne, mert tele van lehetséges sztorikkal. Egyelőre várom a folytatást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése