Oldalak

2013. augusztus 23., péntek

A halott menyasszony (2005)

A lista egyik darabja, amiről még sohasem halottam, csak Tim Burton-filmográfiájában tűnt fel, aztán megfogott a történet és az a tény, hogy animációs film, mert elég régen láttam. Talán a Merida, a bátor volt az utolsó, amit megnéztem még tavaly nyáron, bár nem volt egy maradandó filmélmény a sablon sztorijával. Tim Burton stílusában van valamilyen fajta szerethetőség és báj, hogy nem tud haragudni rá az ember. Szóval ilyen az egyedi történetű animációs műve. Amúgy ajánlom a Frankenweenie-t is, amiről szerintem nem írok, viszont aranyos és apró tanulságok is vannak benne.

Tartalom: Egy kis faluban, valamikor a 19. század derekán két család a gyermekeik esküvőjére készül. Mindenki boldog, a két házasulandó fiatalt kivéve. Victor és Victoria az esküvő előestéjén találkoznak először. A menyegzőpróbán Victor belezavarodik a házassági eskü szövegébe, az erdőbe megy gyakorolni a szöveget. Végül annyira belejön a szerepébe, hogy egy öreg fa gyökerére húzza a jegygyűrűt. A gyökér azonban nem az, aminek látszik. Victor akaratán kívül eljegyezte magát a Halott Menyasszonnyal, akinek szíve régóta megszűnt dobogni, ám szüntelenül keresi az igaz szerelmet és a társat, aki megosztja vele örök nyugodalmát.
Következő
Egyetlen negatívumot tudok megemlíteni a film kapcsán, hogy kiszámítható. Az a baj, hogy amikor a titokzatos fickó megjelent vagy az elején a fiatalok találkozása, én már összeraktam, hogy mi fog történni. Ki kivel hogyan volt kapcsolatban, ez a történet élvezhetőségéből vett el számomra. Sajnos, nem tehetek róla, hogy a 20. és a 40. perc között kitaláltam, hogy mi lesz. Higgyétek el, hogy ez engem is zavart, csakhogy nem tehetem ellene semmit, amit sajnáltam, mert amúgy nem egy szokványos történetet kapunk. Valahogy tökéletesen Burton-mese egyedi sztorival, hisz milyen az, hogy az esküszöveget gyakorlod, aztán huss elvettél véletlenül egy halottat. Az egészből egyfajta szerethetőség sugárzott, persze talán egy-két karakter egysíkú volt, mint a pénzhajhász szülei Victoriának vagy a kapzsi ex. A hibák egy részét, csak a forgatókönyvnek róhatóm fel.
Következő
A főszereplőket sikerült árnyalni, amitől az egyszerű lelkületű nézőknek egyszerűen szimpatikussá válnak. Én nagyon megszerettem az ügyetlen, csendes, zárkózott, esetlen Victort, hogy szívesen hozzámentem volna feleségül, mert olyan szerencsétlen volt szegényke, mégis ettől volt valamiféle bája a karakterének, mégis egy kötelességtudó fiatalember. Az ő kényszer menyasszonya, Victoria is abszolút szerethető volt, mert csak szerelemre vágyott és nem az erőszakra. A két főszereplőnek igazából szívből csak a szüleit tudod utálni, hogy tönkreteszik az életüket. A címszereplő a Halott menyasszony sem egy rossz szándékú egyszerűen csak boldog akar lenni, hisz szegényt még életében átverte a szerelem pontosabban egy senkiházi csaló. Igazából a főszereplőket abszolút meg tudod érteni, ezért nőnek úgy az ember szívéhez a drágák.
Következő
Nagyon tetszett ez a sötét hangulata az egésznek, plusz ilyen volt az ábrázolásmódja. Pont ez passzolt az egészhez. Hülyén is nézett volna ki, hogy minden sárga, mert az örömöt jelképezné, ez a sötét színvilág meg egyfajta reménytelenségét szimbolizál. Szerintem ilyen lehet Tim Burton fantáziavilága. A zenék is nagyon jók voltak, bár nem tudom, hogy egy animációs filmben miért kell a szereplőknek annyit énekelni.Egy szóval imádtam a látványt és, hogy a szereplők sem a tipikus animációs figurák, mint a Pixar-nál, hanem ilyen furcsa babáknak tűnnek, bár valami olyasmit olvastam, hogy stop motion technikával készült. Szerintem ilyen típusú filmeket nézek majd még.

Összességében: 10/8
Kiszámítható, viszont annyi báj, humor és szerethetőség szorult az egész, hogy igazából nem is tud rá az ember haragudni, mert az egész a szívéhez nő. Ahogy nézem Oscart nem nyert, ami azért szörnyű, mert kevés egyedi történetű animációs film van manapság. Ha a Repcsik nyerik jövőre a díjat, akkor sikítok. Tessék elmerülni Tim Burton képzeletében. Amúgy akarok olyan csontvázakat, amik ebben voltak olyan jól néztek ki.

Képek forrása: port.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése