Oldalak

2013. augusztus 27., kedd

Album: Little Mix: DNA


A Little Mix egy angol lánycsapat, ami 2011-ben megnyerte az X Faktort, ők az első csapat, akiknek sikerült diadalmaskodnia. A csapat tagjai Perrie Edwards, Jesy Nelson, Leigh-Anne Pinnock és Jade Thirlwall. Első önálló sikerüket a Wings című dalukkal érték el, ami kellően ritmusos, fülbemászó, slágeres és van mondanivalója, plusz társszerzői voltak a számnak. Első albumuk 2012 végén jelent meg DNA (DNS) címmel, amiből eddig két millió példányt adtak el. Én nekem egy barátnőm mutatta meg őket, mert Perrie Zayn csaja és hát a pár mindkét fele csapatban dalol. Mondjuk sokáig nekem ennyi fogalmam is voltak lányokról. Szóval pótlásként és kíváncsiságból meghallgattam a debütáló anyagukat.

Nem hiába dicsérem mostanában az angol zeneipart, mert megint egy egész jó lemezt dobtak össze a szigetország lakói, bár nem hiába onnan volt az egyik legismertebb lánycsapat, a Spice Girls, mondjuk én azóta sem hallottam tőlük egy dalt sem. Egy abszolút vállalható poplemezt kapunk a kezeink közé, amin Beyoncé és Rihanna-hatás is érezhető, ami nem azt jelenti, hogy őket koppintják, hanem kitalálható milyen irányvonalat képviselnek. Tudjátok egész felüdülés, amikor nem az ötvenedik dubstep alapú korongot hallgatja az ember. Mondhatni ez a hagyományosabb R'n'B zene szinte újként hangzik az elektronizált popvilágban. Persze, nem mondom, hogy úttörő a négy lány, viszont engem teljesen meggyőztek. Kellően popos, kellően R'n'B-s, kellően dance-s az egész, abszolút rádióbarátdalokkal van tele, amik teljesen a füledbe másznak, másrészt egyszerűek a szövegek. Minden megvan ahhoz, hogy egy nagy rajongótábort építsenek ki maguknak. Én szerintem, bár ég és föld a két banda, de a Little Mix jobb, mint a One Direction.  

A dalok témája is továbbnyúlik szerencsére a szerelmen kívül, mert elég sok önbizalomról szóló szám van, ettől lesznek a tinédzserlány számára még szimpatikusabbak. Oké, sokan elsütötték már a higgy magadban és ne törődj a kritikusokkal szöveget, erre ékes példa az első kislemez vagy a Change Your Life, nekem ez a két dal is a kedvencem. Az egyetlen hátulütője a korongnak, hogy annyira sok emlékezetes pillanata nincsen. Igazán plusz a megjelentett kislemezekben van. Persze, a többi felvétel sem elhanyagolandó, mert azért tart egy színvonalat az egész. Legalábbis olyan dal nem volt, amit utáltam volna. A másik kellemes meglepetés, hogy sok szám megírásában a négy lány is közreműködött. 

Sajnos, most nem rémlik, hogy őket is összerakták vagy eleve így jelentkeztek, de el kell ismerni, hogy a négy lány hangja együtt szól a legjobban. Külön-külön is megállnák a helyüket, megkockáztatnom némely amerikai énekesnőt leénekelnék a színpadról. Meglátszik, hogy egységben az erő és remekül összecsiszolódtak, amit ők az Always Be Together című dalukkal erősítenek meg a hallgatóban.

Összességében: 10/8
Ez egy kezdő pontszám, mert azért még lehet fejlődni zeneileg és szövegileg, de ez egy jó első lemez, amiből csak tanulni lehet. Nem lettem rajongó, de szívesen benevezek a lányok második albumára is, mert jó, amit csinálnak. Szóval megérdemelt a győzelem és a siker.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése