Oldalak

2013. augusztus 13., kedd

Teen Wolf: az 1. évadról

 
Álmomban sem gondoltam volna, hogy én ezt a tinivérfarkas romantikát megnézem, mert sablonosnak tűnt és szenvedősnek, magyarán egy újabb Twilight-nak, aztán huss három nap alatt végignéztem az első évadot és már el kezdtem a másodikat. Előre leszögezem, hogy szerintem ez egy guilty pleasure, mert tele van szokásos fantasy dolgokkal és félmeztelen izmos pasikkal, mégsem mondanám azt, hogy rossz lenne, mert elszórakoztat és leköti a figyelmemet. Egyszerűen van benne valami, ami miatt egyszerűen megszerettem az egészet. Tovább spoilerekkel folytatom...

Viszont van egy óriási hibája a sorozatnak a vérfarkasok külleme. Egyrészt a CGI nagyon gyatra, de itt legalább van egy jó indok, nem, mint a fent említett filmnél, hogy alacsony a költségvetés, amit a kevés helyszín is bizonyít, mintha valami gagyi számítógépes játékból lennének, a másik a smink, hát amit Derekre és Scottra varázsoltak farkas címszó alatt az egyszerűen röhejes. Eltördelném a sminkesek kezét, mert inkább majomembernek tűnnek, mint ijesztő szörnyetegnek. Komolyan mondom, hogyha a vérfarkasokat látom elfog a röhögő görcs, ezektől egyáltalán valaki fél? Gondolom a fokozott félmeztelenség is ehhez köthető, mert nem volt sok pénz ruhára. Tudom, hogy valószínű a női nézőket így akarták megnyerni. Elismerem, hogy jól néznek ki a srácok, csak ne ez legyen a nézőcsalogató.

Amúgy a felvezetésre sem lennék különösebben büszke, mert tele van sablonokkal. Van a népszerű lány, Lydia, a nagyképű csapatkapitány, Jackson, a lúzerből hirtelen menővé avanzsáló Scott, az új lány és a bogaras legjobb barát, Stiles, ezeket láttam a pilotban, viszont a folytatásban sikerült valamennyire elmélyíteni a szereplőket. Szerintem az is olcsó húzás, hogy a főszereplő, Scott pont a rávadászó férfinak a lányába, Alison-ba lesz szerelmes. Szóval a szerelmi szál az elején vérzik a fantasy klisékből. Szerencsére ezeken a folytatásban valamennyire sikerült túllépni. Aztán a folytatásban ezeket számomra valamennyire sikerült feloldani. Azért szép számmal akadtak horrorclisék.
A Teen Wolf azzal lepett meg igazán, hogy nem veszi túl komolyan magát, hát ilyen béna maszkkal nem is szabad. Tökéletesen lavírozik a dráma és a vígjáték között, meg is lepődtem, hogy többször is hangosan felnevettem a helyzeteken és a párbeszédeken. Az egyértelmű poénszállító Stiles, aki a kedvencem is lett az évad folyamán, mert egyrészt szimpatikus tipikus legjobb barát, másrészt jó viccek köthetők hozzá, egyértelműen a Derek és Stiles pillanatok a kedvenceim.Mintha valamiféle paródiába fordulna át az egész.

A történet alakítása is szerény véleményem szerint tökéletesen ment, ahogy figyeltük, hogy Scott, aki nekem kicsit szerencsétlen megtanulja a vérfarkaslétet kezelni, az Alfás szál is jó volt, főleg ahogy végigmentek azon, hogy ki lehet az és szerintem az ő személye meglepő volt, ezt a fináléban le is zárták, a legfontosabb szerepe szerintem a szerelmi szálnak volt, ami a folytatásban teret nyert, és tetszett, hogy a főszereplők már az első rész végén randiztak, egyedül nekem ez a csajom apja a legfőbb ellenségem dolog nem tetszett, bár van miért szorítani nekik. Örülök, hogy a fináléban végül is egy-két dolgot elvarrtak, mégis hagytak nyitva kiskapukat. Talán a történetben néhány üresjárat volt. Amúgy a sorozat számomra bebizonyította, hogy abszolút elég a 12 rész. Nem is tudom, hogy mi lesz a 3. évaddal, mert az meg 24 rész. Majd ha ott tartok, akkor aggódom.

Összességében: 10/7
Szerintem ez ennek az ideális pontszám, mert vannak klisék és a maszk borzasztó, viszont sikerült egy saját érdekes sztorit kerekíteni az egész köré, plusz annyira lekötötte a figyelmemet, hogy abszolút benevezek a folytatásra. Aki eddig nem követte és agykikapcsolásra vágyik vagy túl akar lépni a Twilight-sokkon, annak ajánlom.

2 megjegyzés:

  1. Én az első évadot még nem nagyon szerettem, de a második már sokkal jobb volt, bár abban se voltak "hű, de kiszámíthatatlan!" pillanatok/részek. Ellenben a harmadik évad már megfogott, elérte, hogy hetente nézzem az új részeket - végre kicsit felpörögtek az események, mégha az első pár alapozó részből nem is úgy tűnt először. Szóval daráld nyugodtan és ne aggódj, ha a második már döcög is, szerintem a harmadik már nem fog! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A második évad vége felé járok és nekem eléggé tetszik. Köszi a tippet!

      Törlés