Oldalak

2013. augusztus 15., csütörtök

Spring Breakers - Csajok szabadon (2013) avagy a ribik élete


A filmet egyedül a két ex Disney-hercegnő miatt néztem meg, mert azt hirdették benne, hogy ezek mennyivel másabb szerepek, és így komolyan lehet őket venni. A kritikusok is le voltak Harmony Korine zsenialitásától, hogy sikerült egy kultikus alkotást csinálnia. Én hallgattam múltkor Filmbarátokat, ahol FeddyD beszélt erről negatívan, aztán egy Twitter-barátnőm is megnézte,ő pedig egy tweetjében hordta le az egészet, ezek után hogy a közönség reakciója többnyire negatív el kezdett érdekelni, hogy milyen lett ez az egész förmedvény. Kitaláltátok, hogy én is inkább a leszólok táborát erősítem, ezért fogok spoilerezni, mert csak a részletekbe való kötekedéssel lehet megmutatni, hogy mik voltak ezzel a problémáim.

Tartalom:
Négy szexi főiskolás lány (Selena Gomez, Vanessa Hudgens, Rachel Korine, Ashley Benson) kitalálja, a tavaszi szünidőt Floridában tölti, és a kiruccanás finanszírozásának legtökéletesebb módja, ha kirabolnak egy gyorséttermet. Az akciót véghez is viszik, ám ez csak a kezdet. Egy vadabb buli után a törvény végül utoléri őket, börtönbe kerülnek.
A másnapos csajok bikiniben kerülnek a bíró elé, ám váratlanul lerakja értük az óvadékot Alien (James Franco), a hírhedt helyi gengszter, aki szárnyai alá veszi a négy lányt, és bevezeti őket a történelem legvadabb tavaszi szüneti bulijába. A kívül durva, ám belül érzékeny Alien elnyeri a csajszik szívét, és egy új világot tár fel előttük, ám ahogy az lenni szokott, semmi sincs ingyen.




Hirtelen azt sem tudom, hogy hol kezdjem el. Engem kimondottan idegesített, amilyen mentalitást ez a film képvisel, mert az a sztori tanulsága, hogy szórakozz bármi áron és megúszod következmények nélkül, így válsz felnőtté. Értsd ezek kirabolnak egy boltot, csak azért, hogy elmehessenek bulizni meg szexelni meg lerészegedni, így ütközünk a másik gondba a karakterekbe. Mondjuk egyszer letartóztatták őket, bár nem derült ki miért, de gondolom a rablás miatt, utána a maradék három miután Selena lelépett folytatja egy gengszterrel ezt, aki érthetetlen okokból kihozta ezeket a libákat a sittről. Teljesen értelmetlen az egész történet, mert nem tudja az ember hogy mi miért jön, jó az életben sem, de amiket ezek művelnek. Ebben a forgatókönyvben óriási marhaságok vannak, főleg a pocsék dialógusok zavartak, amibe igyekeztek káromkodásokat beleerőszakolni. Attól kaptam agybajt, amikor ezt a tavaszi szünetet éltették és egy monoton hang állandóan mondogatta.Undorító az, amit az egész reklámoz. Az sem tiszta, hogy ide miért kellett behozni az Al-t vagyis a gengszter-vonalat, hogy pasikat vonzanak.


A másik gond szerintem a karakterek voltak, mert amit műveltek, hát mindegyiknek a halálát kívántam vagy, hogy a börtönbe rohadjanak meg. Az alapvető probléma, hogy egyikkel sem tudsz szimpatizálni, mert mindegyik hatalmas szajha, akiknek az esze a drogok, a buli, a szex körül járt. Sok személyiséget nem adtak nekik. Például Rachel Korine karaktere sok mindent nem csinált, aztán sajnálnom kellett volna, hogy hazamegy, amikor sok személyisége nem volt. Egyedül Faith-nek volt valami értékrendje, ami a keresztényneveltetés miatt volt, így az ő halálát nem kívántam, bár elásta magát előttem, amikor láttam, hogy a barátai a rablást játszották el, hogy szégyellte őket, erre mindegy tovább szórakozott velük, ez egy síkhülye szereplő. Főszerepben még itt volt James Franco, akiről eddig még sohasem hallottam, bár ő meglepően jól játszott, de úgy kívántam, hogy a fekete gengszter kínoztassa meg. Ashley Benson és Vanessa Hudgens karakterén dobtam el leginkább az agyam, főleg, hogy a végén a feketét kinyírták meg szörnyű volt az a rózsaszín maszk. Itt amúgy jön egy logikai baki, hogy két fegyverrel simán lövöldöző kiscsajt profi testőrök miért nem tudnak leszedni? Mondjuk azt sem értettem, hogy az ő rosszfiújukat miért ölték meg, így váltak szabaddá? Nekem kell megmagyaráznom, hogy miért így, meg úgy reagáltak ezek a szerencsétlenek. Ezeket a szerepeket még én is eljátszottam volna, mert sok színészi játékot nem kellett mutatni.

Állítólag ezzel be akarták mutatni, hogy milyen felelőtlenek a huszonévesek, ez magában nem lenne rossz, viszont ebből az jön le, hogy mindent következmények nélkül meg lehet úszni. Oké, az egyik lányt meglőtték, amiből már látszott, hogy ez nem jó, viszont ezt nem egy egyszerű autós jelenetnél kellett volna, hanem mondjuk rablásközbe, aztán úgy még a bandavonal működne. Szerintem a bulizás, a drogozás, amik ebből adódnak, arra kellett volna ráfeküdni, például valaki túladagolja magát vagy valamelyikük teherbe esik. Annyi lehetőség van, de ki kell találni egy szürreális vonalat.
Amúgy mintha a film első felét a Skins ihlette volna, hát drog, buli, szex, persze itt nem fontos a barátság, ez jött le nekem az első snittekről a sok női mell között. Plusz vontatott is lett a film és unalmas, mert felidegesíted magad már az első tíz perc után, aztán azzal foglalkozol, hogy mikor lesz vége, mikor nyírják ki a ribiket és, hogy melyik női mell igazi. Engem személy szerint zavart a túlzott pucérkodás, maximum a férfiak felizgatására jó. Azon is felhúztam magam, hogy megtalálták Britney Spears egyetlen őszinte dalát, bár az egész jó jelenet volt. A zene passzolt ehhez, bár én továbbra sem szeretem ezeket a klubzenéket.

Összességében: 10/2
Ez egy mocskosan rossz film tele értelmetlen megoldásokkal, irritáló karakterekkel, egy jó színészi alakítással, pocsék üzenettel, dubsteppel és egy kis nyúlással. Hú, de utálom ezt, főleg amiatt amit közvetített az embereknek. Ez egy undorító alkotás egy embertől, aki szerint ilyenek a mai huszonévesek és ilyen a valóság. Maximum férfiaknak ajánlom, mert számukra vannak kedvező snittek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése